Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den,
chci se zeptat, proč posíláte všechno bez návodu. Objednala jsem si od Vás vaničku pro mimino, 2 hodiny jsem jí skládala, až se mi jí povedlo mírně poškodit, protože jsem k tomu neměla žadný návod. Obkjednala jsem si přes Allegro i popordoní pás, který má tři části. Ten taky absolutně netuším jak mám nosit, když jste mi žádný návod neposlali. Ještě jsem nezažila firmu, která by posílala zboží bez návodu. Můžete mi to vysvětlit?
dodání návodů
|
Tweet |
Prodávající je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimo jiné povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží a o způsobu jeho použití. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti. Nemá-li výrobek přiložen srozumitelný a jednoznačný návod v českém jazyce, jedná se zásadně o vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Spotřebitel může v takové situaci uplatnit práva z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku).
Vhodným nárokem by v tomto případě nejspíše bylo dodatečné upřesnění návodu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.