Společnost


Zalando SE

Počet nahlášených stížností:67
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#81604Vrácení peněz za reklamaci objednávek

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny

Detail stížnosti

Publikováno
15.04.2025, před 4 dny

Anita Bélová

Znění stížnosti

Reklamovala jsem u e-shopu Zalando dvě různé objednávky. Komunikaci jsem vedla přehledně v jednom e-mailu, ve kterém jsem uvedla obě čísla objednávek i správné číslo účtu pro vrácení peněz.

Zalando mi ovšem částku za jednu z objednávek vrátilo na starý účet, který je v exekuci – a to i přesto, že jsem jim nový účet výslovně poskytla. Na opakovaný dotaz mi podpora odpověděla, že je „z jejich strany vše v pořádku“, což odmítám.

Nikde přitom v jejich podmínkách ani instrukcích pro reklamaci není uvedeno, že je nutné posílat samostatný e-mail ke každé objednávce. Vše bylo sděleno jasně, v jednom e-mailu, a jejich interní chyba mě nyní poškozuje.

Žádám o pomoc s nápravou situace – ať Zalando kontaktuje banku ohledně stornování převodu, nebo zvolí jiné řešení, které povede ke spravedlivému vrácení peněz.


Požadované řešení

Vrácení peněz na správný účet dle mého pokynu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2025 16:21, před 2 dny

Podnikatel má ze zákona povinnost vrátit finanční prostředky stejným způsobem, jakým je přijal. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.

Z uvedeného dle našeho názoru nevyplývá povinnost podnikatele vrátit peníze tak, jak spotřebitel žádá. Pokud by však byl účet spotřebitele již zrušen a peníze by se podnikateli vrátily, jednalo by se o bezdůvodné obohacení (§ 2991 a násl. občanského zákoníku). V takovém případě by musel podnikatel peníze spotřebiteli zaslat na nový účet.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k navrácení peněžních prostředků i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz

S ohledem na zkušenosti některých spotřebitelů uvádíme, že podnikatel má povinnost poskytnout ESC součinnost, což ESC potvrzuje i na svých stránkách (viz https://evropskyspotrebitel.gov.cz/mimosoudni-reseni-sporu-adr/).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.