Počet nahlášených stížností: | 1404 |
Z toho za letošní rok: | 46 |
Stále v řešení: | 41 |
Vážení,
tímto Vám zasílám oficiální stížnost na způsob, jakým byl společností Alza.cz a.s. řešen případ ***, týkající se zařízení v rámci programu Alza NEO. Současně protestuji proti postoupení údajné pohledávky společnosti LogiCall ČR, s.r.o., a to bez jakéhokoliv předchozího vypořádání mých oprávněných námitek.
Shrnutí:
Dne 14. 10. 2024 jsem nahlásil vadu na zařízení. Podmínky programu Alza NEO slibují výměnu přístroje do 2 pracovních dnů, ta ale neproběhla. Místo toho jsem čekal více než 2 týdny, než mi byly zaslány pokyny k vrácení.
Zařízení jsem následně vrátil přesně podle pokynů. V rámci převzetí nebyla zaznamenána žádná mechanická poškození (viz servisní protokol).
Alza následně potvrdila, že program byl ukončen a faktura za pronájem byla stornována.
Přes výše uvedené mi byla po více než měsíci nabídnuta výměna zařízení, která byla vzápětí zamítnuta, přestože jsem výslovně požádal o pokračování v programu.
Následně mi byla zaslána faktura na zůstatkovou hodnotu zařízení s odkazem na servisní zprávu, která obsahovala fakticky nesprávné údaje, např. tvrzení, že „displej byl bez podsvícení“, ačkoliv jsem poskytl videozáznam, který prokazuje opak. Displej měl plně funkční podsvícení, závada spočívala ve ztrátě obrazu.
Dvě mikroskopické tečky, které byly označeny jako „mechanické poškození“, byly přítomny na zařízení dlouho před závadou, neovlivňovaly funkčnost a nebyly zaznamenány při převzetí zařízení.
Na moji výzvu k přehodnocení věci a pozastavení faktury jste nikdy neodpověděli. Můj mail ze dne 28.11.24 a dotaz na webu Alzy který jsem nechal 28.11.24 pod číslem *** jste nechaly bez odpovědi.
Přes probíhající námitky a bez jakékoliv reakce ze strany Alza.cz byla pohledávka postoupena společnosti LogiCall, která po mně nyní požaduje úhradu 31 692,81 Kč.
Tímto požaduji:
Písemné vyjádření k této stížnosti.
Přehodnocení závěrů autorizovaného servisu.
Zrušení vystavené faktury jako neoprávněné.
Okamžité zpětné stažení postoupené pohledávky od společnosti LogiCall ČR, s.r.o., a oznámení jim, že věc je předmětem sporu.
V případě, že nebude moje stížnost do 14 dnů řádně zpracována a nebude sjednána náprava, ponechávám si právo obrátit se na právní zastoupení a podniknout veškeré kroky k obraně svých práv.
Děkuji za pochopení a očekávám Vaši odpověď.
S pozdravem,
Dmitrii Noskov
Služba Alza Neo MacBook Pro 16" M3 PRO CZ 2023 Stříbrný
Zrusit fakturu
|
Tweet |
Dle bodu 4.10 podmínek programu Alza Neo platí následující:
V případě, že se na Přístroji objeví vada, pro kterou by bylo možné jej reklamovat (výrobní vada), má Člen nárok na výměnu takového Přístroje za jiný Přístroj (tento Přístroj si může Člen vybrat z aktuální nabídky). …
V případě, že Člen nemá nárok na výměnu Přístroje podle předchozího odstavce (zejména v případě, kdy je poškození Přístroje způsobené Členem), je Alza oprávněna požadovat po Členovi úhradu a Člen se zavazuje zaplatit buď zůstatkovou hodnotu Přístroje, nebo je-li možná oprava Přístroje, úhradu opravy Přístroje autorizovaným servisem. Je-li možná oprava Přístroje, může si Člen zvolit, zda chce uhradit zůstatkovou hodnotu Přístroje, nebo opravu Přístroje autorizovaným servisem. Nezvolí-li Člen jeden z postupů podle předchozího odstavce do 10 pracovních dnů ode dne, kdy byl společností Alza upozorněn, že se nárok na výměnu Přístroje na vzniklou situaci nevztahuje, je společnost Alza oprávněna po Členovi požadovat zůstatkovou hodnotu Přístroje a Člen se zavazuje tuto zůstatkovou hodnotu Přístroje společnosti Alza uhradit.
Servisní protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání.
Zároveň v souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny. Jestliže tedy společnost spotřebiteli výměnu přístroje nabídla a on s ní souhlasil, mělo by k výměně zařízení dojít. V tomto případě společnost zavázal její zaměstnanec, který podle § 166 občanského zákoníku společnost zastupuje v rozsahu obvyklém vzhledem k zařazení nebo funkci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest ta vyjádření. Tento případ jsme přijali v rámci naší společnosti na oddělení péče o zákazníky a zde se jím budeme nadále zabývat. Více informací tedy můžete očekávat na své e-mailové adrese. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkuji za odpověď.
Dovoluji si však upřesnit, že stížnost jsem zde na portálu VašeStížnosti.cz podal proto, že Alza.cz na moje e-maily opakovaně nereagovala a všechny mé námitky k neoprávněně vystavené faktuře č. 2967152189 zůstaly bez věcného vypořádání.
Poslední přímá odpověď, kterou jsem od společnosti Alza.cz obdržel e-mailem, zněla následovně:
„Vaše žádost o nesouhlas s postupem při řešení reklamace byla zamítnuta a tento závěr je konečný. V této věci již nebudeme dále reagovat na další dotazy. Prosíme, abyste respektoval konečné rozhodnutí a postupoval v souladu s pokyny příslušné agentury ohledně úhrady dlužné faktury.“
Tato odpověď vnímám jako odmítnutí pokračovat v řešení jakýmkoli způsobem, a proto nerozumím, proč nyní na tomto portálu Alza uvádí, že se případem nadále zabývá a mohu očekávat nové informace.
Znovu zdůrazňuji, že zařízení bylo vráceno bez mechanických poškození, servisní zpráva obsahuje chybný popis závady (nefunkční podsvícení, které bylo přitom funkční), a podmínky programu Alza NEO nebyly dodrženy – zejména pokud jde o výměnu zařízení do 2 pracovních dnů a poskytnutí možnosti volby dle čl. 8.2.3.
Prosím, aby společnost Alza.cz přestala reagovat obecnými formulacemi a podnikla konkrétní kroky vedoucí ke zrušení neoprávněné faktury a zpětnému stažení postoupené pohledávky od inkasní agentury.
Děkuji za pochopení.
Dmitrii Noskov