Společnost


Severočeské vodovody a kanalizace, a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81608Stížnost neuznání úniku vody po výměně vodoměru

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

14 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.04.2025, před 14 dny

Jindřich Fořt

Znění stížnosti

Dne 13.3.2025 jsme byli vyzváni o předání aktuálního stavu vodoměru. Tím jsem zjistil únik vody ve šroubení za vodoměrem. Tento stav jsem nahlásil na linku 840111111 tentýž den. Ihned po tomto zjištění. Na vodoměru při montáži dne 27.1.2025 byl stav 0, při kontrole 3.3.2025 byl stav 46 kubíků vody.

Na montážním listě servisního technika při výměně vodoměru SčVK je napsáno , že naše denní spotřeba je cca 0,4264m3 , tj, za 46 dní cca 19,6144 m3, roční spotřeba je tedy cca155m3.
Rozdíl je tedy 26,4 m3 vody navíc než průměrná spotřeba za 46 dní.
Při kontrole faktur z předešlých let je naše spotřeba cca160 m3 . V loňském roce přesně 157 m3.
V tomto případě, není možné ,aby 4 členná rodina protočila 46 m3 za 46 dní.


Produkt

Kouslé těsnění při výměně vodoměru


Požadované řešení

Na montážním listě servisního technika při výměně vodoměru SčVK je napsáno , že naše denní spotřeba je cca 0,4264m3 , tj, za 46 dní cca 19,6144 m3, roční spotřeba je tedy cca155m3.
Rozdíl je tedy 26,4 kubíků vody navíc než průměrná spotřeba za 46 dní.
Při kontrole faktur z předešlých let je naše spotřeba cca160m3 . V loňském roce přesně 157 m3.
V tomto případě, není možné ,aby 4 členná rodina protočila 46m3 za 46 dní.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2025 23:09, před 4 dny

Dle § 17 odst. 2 zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích je odběratel povinen umožnit provozovateli přístup k vodoměru, chránit vodoměr před poškozením a bez zbytečného odkladu oznámit provozovateli závady v měření, jak stěžovatel dle popisu učinil.

Podle § 17 odst. 3 zákona o vodovodech a kanalizacích pak platí, že má-li odběratel pochybnosti o správnosti měření nebo zjistí-li závadu na vodoměru, má právo požádat o jeho přezkoušení. Toto právo lze uplatnit nejpozději při výměně vodoměru. Provozovatel je povinen na základě písemné žádosti odběratele do 30 dnů ode dne doručení žádosti zajistit přezkoušení vodoměru u subjektu oprávněného provádět státní metrologickou kontrolu měřidel, přičemž odběratel je povinen poskytnout provozovateli k odečtu i výměně vodoměru nezbytnou součinnost. Výsledek přezkoušení oznámí provozovatel neprodleně písemně odběrateli.

Zjistí-li se při přezkoušení vodoměru vyžádaném odběratelem, že údaje vodoměru nesplňují některý z požadavků stanovených zvláštním právním předpisem, vodoměr se považuje za nefunkční; stanovení množství dodané vody se v tom případě provádí podle skutečného odběru ve stejném období roku předcházejícímu tomu období, které je předmětem reklamace nebo žádosti o přezkoušení vodoměru.

Je možné nechat posoudit vodoměr u Českého metrologického institutu, viz https://cmi.gov.cz/node/42. Spotřebitel si může zde nechat vystavit zprávu o správnosti či nesprávnosti měření vodoměru a na základě této zprávy reklamovat vyúčtování. Bude-li reklamace na základě tohoto posudku uznána, má spotřebitel právo na úhradu nutných nákladů spojených s reklamací, což bude poplatek za zkušební měření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.