Společnost


MACH MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81609Prodejce mi nesdělil, že vůz prodělal nehodu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

6 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.04.2025, před 6 dny

Tomáš Klepal

Znění stížnosti

V autosalonu Mach Motors České Budějovice jsem koupil zánovní vůz Ssangyong Korando. Po cca roce jsem zjistil, že vozidlo prodělalo nehodu o které nás prodejce neinformoval. Vůz měl jedinou vadu, kterou nám prodejce sdělil a to byl důlek ve dveřích řidiče, který měl na vlastní náklady odstranit prodejce před předáním vozu. Při předání vozu nám prodejce sdělil, že by důlek neodstraňoval, že by vůz měl záznam o nehodě a to by mohlo mít dopad pro pozdější prodej, na což jsme s manželkou přistoupili a vůz jsme si převzali. Po zjištění poškození vozu jsem prodejci tuto informaci sdělil. Odpověď byla, že předchozí majitel lehce poškodil nárazník a nechal ho opravit v autorizovaném servisu před prodejem vozu, dále mi prodejce sdělil, že vlastně neví co po něm chci, prý to nemá vliv na cenu a vlastně pro mě nemůže nic udělat.


Požadované řešení

sleva z ceny vozu, oprava poškozených dveří


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2025 10:12, před 18 hodinami

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Pokud by autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.