Společnost


DHL Express (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81610Zpoždění dodání, nekorektnost

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

9 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.04.2025, před 9 dny

Daniela Procházková

Znění stížnosti

Objednala jsem si elektrokotel, který jsem požadovala zaslat na adresu, kde trvale nebydlím.
S internetovým obchodem jsem se domluvila, že dá do poznámky, že je potřeba kotel dodat v pátek, dne 11.4.2025, že si vezmu dovolenou a pojedu kotel převzít na místo určení.
Ve středu 9.4.2025 jsem volala na DHL Freight +420239018222 a paní mi potvrdila, že u zásilky je poznámka, že má být doručena v pátek 11.4.2025 a volat 2 hodiny předem.
Ve čtvrtek 10.4.2025 mi přišla sms, že zásilka bude doručena. Volám řidiče a ptám se, jak je to možné a že na dodací adrese nejsem a ani být nemohu a on, že mi hodí zásilku za plot, že to tak běžně dělá. Říkám, že je to kotel, který váží 35kg a navíc stál skoro 20tis. Kč! A že jsem měla domluvený závoz až na pátek 11.4.2025.
Je pátek 11.4.2025, jsem na uvedené adrese a čekám sms a nic. Volám tedy opět na DHL Freight +420239018222 a bylo mi řečeno, že zásilka nebyla naložena, protože jsem jí včera odmítla převzít
Říkám, ale vždyť tak to bylo domluveno, já tu čekám, mám dovolenou, abych mohla převzít zásilku a nic! Paní, že zkusí sehnat někoho, kdo by dovezl, ale nic se nedělo. Volám tedy po hodině opět DHL Freight +420239018222 a bylo mi sděleno, že paní nikoho nesehnala, kdo by mi zásilku dovezl!
Říkám a do třeba v sobotu, já ten kotel potřebuji! V sobotu nejezdíme!
Říkám a kdy tedy? nejbližší termín je v pondělí. Přivezeme vám tu zásilku v pondělí. Říkám dovolenou si znovu brát nebudu. Můžete prosím dovézt zásilku na jinou adresu? Ano, dovezeme.
Je pondělí a zásilka nikde! Volám tedy DHL Freight +420239018222 a ptám se, kde mám svůj kotel? Je na depu. Ani jsem se neptala proč, jen jsem chtěla svůj kotel!
A v úterý nakonec dorazil.


Požadované řešení

Ráda bych kompenzaci, jelikož jsem si vzala zbytečně dovolenou. Dále budu muset uhradit dopravu z místa dodání kotle do místa instalace kotle. Což je 45km tam a 45km zpět. Díky Bohu, že jsem si nevzala další den dovolené. Čekala bych zbytečně i v pondělí!!!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2025 14:04, před 8 dny

Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).

Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.