Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Využívám již několik let bezplatnou službu FREE web hostingu poskytovatele pipni.cz.
V nedávno přijatém reklamním emailu mne informovali o slevě na placený PROFI hosting a v tomtéž emailu uvedli dva odkazy: "ANO, mám zájem" a "NE, nemám zájem". Jelikož jsem reklamní sdělení ignoroval, zaslali mi fakturu na zmíněnou placenou službu automaticky, bez mého vyžádání, za cca 730 Kč.
Ani po mém zdvořilém emailovém odmítnutí služby jsem se nedočkal omluvy ani jednoznačného stanoviska, zda-li fakturu požadují stále zaplatit.
Dle mého názoru tato firma zneužívá nepozornosti a vytíženosti klientů, aby jim podstrčila placenou službu, o kterou nemají zájem a nepotřebují ji. Tato nekalá praktika mne donutila k sepsání této stížnosti.
Hosting PROFI
Reakce poskytovatele na odmítnutí vyfakturované, leč neobjednané služby by podle mého měla probíhat ve zdvořilé omluvě a ujištění, že zákazníkovi byla zaslána omylem a ne stylem "zaslali jsme vám reklamní nabídku, kdo explicitně neodmítl, po tom chceme zaplatit".
Při hledání na internetových diskusích jsem na totožnou praktiku firmy pipni s.r.o. narazil vícekrát a to i napříč různými roky. Z toho vyvozuji, že tuto metodu nečestného jednání firma pipni s.r.o. využívá pravidelně a vědomě.
|
Tweet |
Smlouva je uzavřena, pokud druhá strana přijme nabídku. Mlčení nebo nečinnost samy o sobě přijetím nejsou (§ 1740 občanského zákoníku). Pokud tedy služba nebyla sjednána jinak, smlouva nevznikla (za jiné sjednání smlouvy by se mohlo považovat jednání zákazníka, který se zachová podle nabídky a službu začne vědomě využívat). Nebyla-li smlouva sjednána, není ani možné požadovat po druhé straně plnění. Ignorace zaslané nabídky tedy nemůže vést ke sjednání závazku a spotřebitel není povinen zaplatit vystavenou fakturu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.