Počet nahlášených stížností: | 1263 |
Z toho za letošní rok: | 16 |
Stále v řešení: | 16 |
Jako mnoho dalších zákazníků jsem uvažoval o změně operátora kvůli nedávnému zvyšování cen. Byl jsem ale informován, že v takovém případě bych musel doplácet zařízení které mám mít od operátora na splátky, konkrétně modem. Nebyl jsem si vědom, že modem na splátky mám. Proto jsem se podíval do faktury vystavené při zřizování služby a v ní jsem dohledal následující položky:
Modem pro bezdrátový internet,
ZyXEL O2 GateWay, bílá,
GP H5-200Q1 5G BOX ODU,
SIM wttx ISIM 4FF.
Při instalaci byla skutečně umístěna dvě zařízení. Wifi router "ZyXEL O2 GateWay, bílá" a anténa "GP H5-200Q1 5G BOX ODU", žádné další zařízení u mě instalováno a ani jsem žádné další zařízení nechtěl. Nainstalovaná zařízení měla ve faktuře uvedenou cenu 0 korun českých. Vzhledem k tomu že jsem si žádné další zařízení prokazatelně nepřevzal a žádné další síťové zařízení se na uvedené adrese prokazatelně nevyskytuje, očekával jsem že tím je záležitost vyřízena. Když jsem s tímto kontaktoval zákaznickou linku, bylo mi sděleno, že "Modem pro bezdrátový internet" je termín pro všechny další, níže uvedené položky dohromady i když to z žádné části faktury takto nevyplývá. Není to ani graficky odděleno jako nadřazená kategorie, ani není slovně uvedeno že pod něj ostatní položky spadají. Na faktuře je tento záhadný modem uveden jako další položka, kterou jsem si nikdy nepřevzal.
Dám li stranou dle mého soukromého názoru nekalou praktiku uvazování zákazníků na 5 let pod hrozbou pokuty ve výši až necelých 6 tisíc, pod záminkou "prodeje zařízení" které by mělo být součástí služby (stejně jako uživatelům není účtována další síťová infrastruktura). Pořád se domnívám, že čelím neoprávněnému nátlaku pod hrozbou účtování zařízení, které jsem nikdy neměl. Pokud operátor opravdu zamýšlel modem jako termín pro ostatní techniku, měl to jasně uvést v dokumentaci. Domnívám se, že nejasnost v kontraktu který dodavatel sestavil jde v můj prospěch. Snad touto cestou budu schopen smlouvu rozvázat bez postihu.
V závěru bych chtěl poukázat na fakt, že nebýt jednostranného navýšení ceny by k této situaci nejspíše nedošlo. Operátor, který nenabízí kompetetivní službu se těžko může divit odchodu zákazníků.
Odstoupení od smlouvy bez doplatku.
|
Tweet |
Společnost O2 Czech Republic a.s. poskytuje obecně modem pouze na splátky, kdy se jedná o koupi produktu, který je splácen v měsíčním vyúčtování se souvisejícími službami. V tomto případě však bude záležet na dohodě stran a na tom, co ve smlouvě bylo ujednáno.
Ze zákona má podnikatel vůči spotřebiteli před uzavřením smlouvy informační povinnost. Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně, o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Podle tohoto ustanovení platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné.
Jestliže má spotřebitel podezření na nekalé jednání společnosti, může se s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci (zde: coi.cz/podatelna), která vykonává dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den,
děkujeme za podnět a mrzí nás vaše nespokojenost. Naše společnost nabízí zařízení za jednorázový poplatek nebo na splátky bez navýšení. Tyto informace jsou sdělovány, jak při uzavírání smlouvy, tak i přímo ve smlouvě. Splátky jsou vázány ke konkrétní službě. Pokud se zákazník rozhodne pro zrušení služby, jsou pak zbývající splátky doúčtovány. Z doloženého výřezu je patrné, že v položce Modem pro bezdrátový internet je zahrnut modem ZyXEL a venkovním jednotka. Je nám líto, pokud informace není dostatečně zřejmá.
Informace ve smlouvě rádi prověříme. Doplňte nám prosím zde, do neveřejných údajů, číslo služby a datum narození majitele. Údaje nám také můžete zaslat na info@o2guru.cz s odkazem na řešený podnět.
S pozdravem
Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2