Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Zadal jsem poptávku kuchyňské linky do dvoj garsonky.
150 cm dlouhou a ozvalo se mě několik firem s nepřijatelnou částkou převyšující 25 000kč Kuchyňské linky které nabízí Oresi s garancí nejnižší ceny. Byla za cenu abnormální a potom za 34025Kč nevyrábí s českého kvalitního materiálu, proto tak vysoká cena. Jiní výrobci nedělají 150cm dlouhé kuchyňské linky. O KEY, B AUHAUS, S conto, X XX Lutz a další. Začínají na 220cm
Taková se mě do dvoj garsonky nehodí.
Další, Bejček, sídlo firmy Stodůlky Kurzova 2222/16 Chtěl zálohu 50%
Pomoc:
Chtěl, bych přijatelné zastoupení u soudu, ale nechtěl jsem naletět jako firmě Corealone trade, Panská 99 Tehov 251 01 po termínu realizaci ani nenakoupil materiál a poslanou zálohu
20 000kč nechce vrátit a předané věci digestoř, dřez nechce taky nechce vrátit. Jenom se vytahoval.
***
Mobil: ***
Jaromír.
Vrácená zálohy a převzatých věcí.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla.
Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se zhotovitel v prodlení. Objednatel následně upozorní zhotovitele, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne zhotoviteli přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud zhotovitel nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté objednatelem, má objednatel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jak spotřebitel dle popisu stížnosti učinil. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Objednateli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Podnikatel má také povinnost vrátit spotřebiteli věci, které od něj převzal (digestoř, dřez).
Zhotovitele je možné vyzvat k plnění (např. k navrácení zálohy po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nereaguje-li zhotovitel na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: COREALONE TRADE s.r.o., Panská 99, 25101 Tehov. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Objednateli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
dTest, o.p.s., nemůže spotřebitele ve sporu zastupovat. Spotřebitel se může ve věci obrátit na advokáta, databáze advokátů je dostupná mj. z https://www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.