Společnost


Resumaker S.L.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81628Stržení poplatku u Resumaker

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.04.2025, před 7 dny

Pavel Souček

Znění stížnosti

Víceméně souhlasím s předchozími stížnostmi jen mi nesedí adresa sídla společnosti.
Našel jsem jako sídlo: Avenida Diagonal 534, Barcelona, ​​​​08006, Španělsko
zde: https://resumaker.cz/podminky-uziti/

Kde případně dohledám skutečnou adresu?

Nejprve někdy počátkem dubna 2025 za přibližně 20 czk byl vygenerován 1 životopis, následně cca 16/4 byla stržena částka

Nemám ještě nárok na odstoupení?

Děkuji


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2025 11:21, před 3 dny

Dle obchodních podmínek je nyní provozovatelem stránek resumaker.cz společnost Resumaker S.L. se sídlem Avenida Diagonal 534, Barcelona, ​​​​08006, Španělsko. Stížnost jsme na ni proto přeřadili.

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl (popř. byl zrušen), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

V případě soudního sporu by tedy musela společnost prokázat, že závazek skutečně vznikl. Zda bude daný způsob prokázání dostatečný, závisí na individuálním posouzení soudu.

Dle bodu 9.1 podmínek užití jsou služby Resumakeru nabízeny na základě měsíčního předplatného.

Podle bodu 9.2 poskytuje společnost počáteční 14denní zkušební období za různou cenu závislou na místě bydliště spotřebitele ("Zkušební předplatné"). Pokud spotřebitel nepožádá o zrušení zvoleného plánu předplatného do 14 dnů od data potvrzovacího e-mailu společnosti týkajícího se úhrady počátečních nákladů na zkušební období, bude automaticky aktivován opakovaný fakturační poplatek ve výši přibližně 30 USD včetně DPH (v závislosti na zemi, ze které účet pochází), a to stejným způsobem platby, který si spotřebitel zvolil k úhradě počátečního poplatku za zkušební období.

V tomto smluvním vztahu došlo tedy pravděpodobně k tzv. automatické prolongaci. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc).

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.

Spotřebiteli doporučujeme smlouvu preventivně vypovědět společně s žádostí o výmaz osobních údajů z databáze podnikatele. To lze učinit v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti. Dále dle bodu 9.3 podmínek užití společnosti platí, že spotřebitel může předplatné pozastavit přihlášením ke svému účtu nebo na adrese support@resumaker.cz a zasláním e-mailu, v němž uvede svůj záměr zrušit účet. Zrušení předplatného musí být provedeno nejméně sedm dní před koncem měsíčního předplatného, aby nebyla spotřebiteli účtována platba za předplatné na další měsíc.

Upozorňujeme spotřebitele, že zablokováním platební karty nezaniká závazek. Společnost tak může požadovat cenu služby i s případným úrokem z prodlení.

Co se týče odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, končí lhůta zpravidla uplynutím čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy, nikoliv ode dne jejího automatického prodloužení.

Zároveň platí, že právo na odstoupení není absolutní:

Dle § 1837 písm. l) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodání digitálního obsahu. To platí za splnění všech následujících podmínek:
(i.) tento digitální obsah není dodán na hmotném nosiči, poté co bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy,
(ii.) podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy
(iii.) podnikatel poskytl spotřebiteli potvrzení podle § 1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4 .

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.