Společnost


Exiteria a.s.

Počet nahlášených stížností:29
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8163Záporné vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 27 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.10.2015, před 10 lety

Jaroslava Haklová

Znění stížnosti

Objednána postel. Prodlevy dodržení termínu 3x. Při prvním převzetí chyběl.rošt postele. Dodán 3. den. Obaly s částmi postele při převzetí uzavřené, neporušené. Montáž jsme chtěli uskutečnit 3. týden po kompletním dodání. Zjištění, že chybí spojovací materiál. Reklamace záporně vyřízena. Viz. kopie znění odpovědi:

Kupující prohlašuje, že překontroloval spolu s dopravcem stav a úplnost zásilky podle přiloženého dodacího listu, zejména počet dodaných krabic a jejich nepoškození. Kupující dále prohlašuje, že mu při předání nebo připadné montáži zásilky nebyla dopravcem způsobena škoda na jeho majetku.

Ihned při dodání zboží je kupující povinen překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky podle přiloženého přepravního listu, zejména počet balíků a poškození krabice. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Převezme-li takto poškozenou zásilku kupující od přepravce, je nezbytné poškození popsat v dodacím listu a nejpozději do 2 pracovních dnů oznámit tuto skutečnost prodávajícímu elektronicky na emailovou adresu reklamace@mt-nabytek.cz nebo telefonicky na telefonním čísle 588 884 370. Pokud tak kupující neučiní, vystavuje se nebezpečí, že mu pozdější reklamace nebude uznána.


Produkt

Jednolůžková postel z masivu Asher - 1x ........... 1 956,- s DPH za kus .......... 1 956,- s DPH celkem Moření: přírodní Úložné prostory: bez úložných prostorů Druh dopravy: Zajištěna dodavatelem..........250,- Druh platby: převodem..


Požadované řešení

Dodání spojovacího materiálu.

MT nábytek.cz
pouze internetový obchod
http://www.mt-nabytek.cz/
info@mt-nabytek.cz
28649419


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2015 11:15, před 9 lety

Za dodání bezvadného zboží odpovídá vždy prodávající. Pokud spotřebiteli nebylo dodáno bezvadné (kompletní) zboží, jedná o tzv. nesplněnou jakost při převzetí dle § 2161 ve spojení s 2169 občanského zákoníku. Podle § 2161 odst. 1 písm. a), d) odpovídá prodávající kupujícímu mimo jiné za to, že je věc při převzetí v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a má vlastnosti, které si strany ujednaly.

Před možnými námitkami prodávajícího ohledně toho, že poškození, vadu nezpůsobil on, spotřebitele chrání ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Pokud spotřebitel oznámí poškození nebo jakoukoliv vadu (nekompletnost zboží) do šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná či poškozená již v okamžiku převzetí, ledaže se prodávajícímu podaří prokázat opak. To znamená, že prodávající musí v daném případě prokázat, že zboží bylo kompletní v okamžiku převzetí. Pokud se mu to nepodaří, je povinen dodat spotřebiteli chybějící materiál v souladu s kupní smlouvou.

Za důkaz opaku nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, nedostačuje. Podpisem převzetí zboží spotřebitel neuzavřel možnost rozporovat kupní smlouvu. Vychází se ze skutečného stavu věci.

Občanský zákoník nikde nestanoví, že spotřebitel je povinen otevřít zásilku přímo před dopravcem, popřípadě v nejzazší lhůtě 2 pracovních dnů od převzetí. V § 2104 občanského zákoníku je pouze uvedeno, že kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství. Podle § 2104 občanského zákoníku má kupující povinnost dle svých možností věc prohlédnout a přesvědčit se o jejich vlastnostech. Spotřebitel není ale omezen žádnou lhůtou, kdy by musel výrobek vyjmout z obalu a uvést jej do provozu. Skrytá vada se tak může projevit i po delší době od převzetí zboží.

Prohlídka věci není právním předpokladem řádného uplatnění práv z vad, ale pouze faktickým předpokladem jejich oznámení. Pokud uvádí povinnost prohlídky zboží do 2 pracovních dnů od převzetí reklamační řád či jiný dokument prodejce jakožto podmínku pro úspěšné uplatnění reklamace zboží, jedná se o zakázané ujednání ve vztahu ke spotřebiteli dle § 1814 písmene a) občanského zákoníku, k takovému nepřiměřenému ujednání se dle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží, ledaže se jej spotřebitel dovolá.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2016 12:26, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.