Počet nahlášených stížností: | 375 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 16 |
Dobrý den, ráda bych zde sdílela svou zkušenost s dopravcem RegioJet. Při rušení jízdenky vám v aplikaci nabídnou možnost vrácení určité částky. Po odsouhlasení ale žádné peníze na účet nepřijdou. Osobně čekám už měsíc a stále nic. Navíc právě cestuji autobusem RegioJet a jsem velmi zklamaná žádné občerstvení, žádná zastávka během celé cesty, která trvá 10 hodin. Nemám u sebe ani vodu a jsem nemocná na srdce a nikoho to evidentně nezajímá. Jsem opravdu naštvaná a s jistotou říkám, že už s RegioJetem nikdy cestovat nebudu.
Chci vrátit své peníze.
|
Tweet |
K vrácení peněz:
Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit spotřebiteli finanční prostředky, je povinen tak učinit. V opačném případě by zadržoval peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu a jednalo by se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
K nedostatečné kvalitě poskytnuté služby:
Není-li služba ve sjednané kvalitě poskytnuta, doporučujeme spotřebiteli, aby dle článku XIV smluvních přepravních podmínek společnosti RegioJet a.s. uplatnil reklamaci. Reklamace z přepravy cestujících a zavazadel se podávají písemně na adresu sídla dopravce: STUDENT AGENCY, Dům pánů z Lipé, Náměstí Svobody 86/17, 602 00 Brno, telefonicky na čísle: 420 539 000 146, e-mailem: reditel@regiojet.cz, nebo osobně na jakékoliv pobočce STUDENT AGENCY/RegioJet. Reklamaci lze podat do 1 roku po uskutečnění jízdy na výše uvedených kontaktech.
Reklamaci je možné uplatnit prostřednictvím formuláře na webové adrese: https://regiojet.cz/sluzby/vase-podnety.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.