Společnost


Krytoland s.r.o.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81652Neznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.04.2025, včera

Klára Uhlířová

Znění stížnosti

Po 4 měsících užívání telefonu Samsung Z Flip 4, se na obrazovce objevila černá tečka, telefon byl tedy zaslán na reklamaci, na kterou došla reakce, že telefon má mechanické poškození (lehká oděrka na kloubu telefonu, kloub se vlastně ani nedá nijak ochránit obalem vzhledem k vlastnostem telefonu) tudíž reklamace nebude unznána a můžu si opravu v hodnotě více jak 10 000,- zaplatit sama. Telefon jsem si nechala poslat zpátky s tím, že si vše ještě ověřím sama v autorizovaném servisu Samsung. Do tohoto autorizovaného servisu jsem si tedy zašla s tím, že z černé tečky se už stala zelená čára přes půlku displeje. V servisu mi bylo řečeno, že telefon je určen pro UK distribuci - záruka se tedy na telefon v ČR nevztahuje. Informace o distribuci jsem si znovu ověřovala online přes oficiální stránky Samsungu, kde mi tuto informaci potvrdili.
KrytoLand však na svých webových stránkách u produktu tvrdí, že se jedná o EU/Global distribuci a že na produkt se vztahuje záruka 24 měsíců - mým předpokladem tedy je, že telefon bude mít 24měsíční záruku i v ČR.
Když jsem je s touto informací kontaktovala a přidala domněnku, že telefon nebyl opraven z toho důvodu, že se na něj v ČR nevztahuje záruka, bylo mi řečeno ať telefon pošlu znovu na reklamaci. To jsem udělala a dostalo se mi stejné odpovědi.
Nemyslím si, že toto jednání je v pořádku, už jen z toho důvodu, že kdybych věděla, že záruční doba se na telefon v ČR nevztahuje telefon bych si nepořídila.


Produkt

Samsung Galaxy Z Flip4, IMEI1 ***


Požadované řešení

Navrhovala jsem buď výměnu telefonu, na který se vztahuje záruka v ČR nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2025 14:58, před 22 hodinami

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. V takovém případě je možné zboží reklamovat u prodávajícího. Pokud má věc vadu, je možné požadovat její odstranění (dodání nové věci bez vady). Pokud vada nebude odstraněna nebo ji prodávající odmítne odstranit, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit a požadovat tak vrácení finančních prostředků. Mimo to může spotřebitel požadovat slevu z kupní ceny.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.