Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1404
Z toho za letošní rok:46
Stále v řešení:41
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

68%
32%
Toto skore je založeno na 316 stížnostech.

#81661Reklamace: Mobilní telefon Samsung Galaxy Z Flip4 8GB/256GB

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

6 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.04.2025, před 7 dny

Adam Švihlík

Znění stížnosti

Dobrý den,

mobilní telefon koupen u Alzy 14.6.2023 (Objednávka ***)

display telefonu přestal fungovat, je pouze černý. Problém se začal vyskytovat dnes 1.4. 2025. Na display nelze nic přečíst, nic odkliknout, nereaguje. Telefon nemá žádné viditelné znaky mechanického poškození,a nikdy nebyl mechanicky poškozen, ať už pádem mob.telefonu, poškrábáním, otlučením apod.

Vyjádření zák.servisu Alza: Charakter závady se neslučuje se záručními podmínkami výrobce, nesprávná funkčnost přístroje je způsobena mechanickým poškozením, z toho důvodu je oprava možná pouze mimozáruční placenou formou. Je zde nutná výměna poškozených komponent, konkrétně: displeje.


Produkt

Samsung Galaxy Z Flip4 8GB/256GB zlatá Sériové číslo: ***


Požadované řešení

Oprava na náklady prodejce (Alza), nový mobilní telefon ve stejné cenové kategorii, kladné vyřízení reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2025 20:22, před 9 hodinami

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jestliže vadu na zboží způsobil spotřebitel, např. došlo k mechanickému poškození zboží, nejedná se o výrobní vadu, a podnikatel tak může reklamaci zamítnout.

V případě zamítnutí reklamace může podnikatel spotřebiteli nabídnout placenou opravu. Pokud tuto nabídku spotřebitel přijme, bude se jednat o smlouvu o dílo.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.