Společnost


Internet-Handel s.r.o.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81673Poškozená kniha

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.04.2025, před 8 dny

Stanislav Pelcák, PhDr., PhD.

Znění stížnosti

Dobrý den,
včera jsem po19. dnech obdržel zásilku(č.***). Kniha "Chytrolíni z Hloupětína" je poškozená. Obal byl také částečně poškozen, pravděpodobně nevhodnou manipulací zásilkovou službou. Druhá možnost je, že kniha byla poškozena již před odesláním. Knihy kupuji pravidelně, toto se mi ještě nestalo.
Navrhněte prosím, jak problém vyřešit.
Děkuji za spolupráci.
PhDr. S. Pelcák, Ph.D.


Požadované řešení

Výměna knihy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2025 20:34, včera

Pokud zboží dorazilo poškozené, je vhodné u společnosti uplatnit reklamaci.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.