Společnost


Radim Fišer

Počet nahlášených stížností:26
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81679Odcizení zboží předaného k reklamaci

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.04.2025, před 7 dny

Tomáš Jiřička

Znění stížnosti

Předali jsme produkt "Chytré hodinky Google Fitbit Versa 3" k opětovnému vyřízení reklamace (Objednávka č. ***), protože předchozí reklamace nebyly vyřešeny. Jednalo se již o třetí reklamaci. I přes několikeré urgence k nám nikdy již chytré hodinky nedoputovaly zpět, ani jsme neobdrželi peníze.

Tomáš Jiřička
***


Požadované řešení

Chceme buď vrátit opravené chytré hodinky nebo peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2025 20:42, včera

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.4.2025 09:05, včera

Dobrý den,

na tuto objednávku a hodinky značky Fitbit přišly pouze 2 reklamace, nikoliv 3. Dne 11.3.2024 byly zákazníkovi poslány nové hodinky a uznána reklamace. Dne 10.10.2024 proběhla druhá reklamace, která byla provedena opět výměnou a odeslány hodinky zákazníkovi. Hodinky zákazník nepřevzal a byl o tom informován, aby nám upřesnil adresu či výdejní místo. Později proběhl telefonní hovor se zákazníkem, který nám sdělil cituji

"Hodinky nechceme, jasně jsme Vám sdělili, že chceme peníze. Moje žena pracuje ve vysokém postavení a budete se divit".

Následně bylo sděleno, že při druhé reklamaci není možné odstoupit od smlouvy a že reklamace byla vyřešena výměnou - nám bylo sděleno "hodinky si strčte doprdele" a zavěšeno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření dTestu.