Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
chtěl jsem reklamovat mobilní tel. zopo zp 780.
Ale obchod www.alexa.cz již neexistuje.
Je možnost, že jiný obchod reklamaci dokáže převzít?
Děkuji za odpověď Jirka S.
Nejdřív nešla místy dotyková vrstva. A teď nejde tel zapnou.
Výměna , oprava, poslední možnost vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající (tedy společnost PENFAST s.r.o.) podle zákona musí přijmout reklamaci v kterékoli své prodejně se shodným sortimentem prodávaného zboží. V případě, že nemá takové obchodní prostory, lze reklamaci směřovat na adresu jeho sídla (PENFAST s.r.o., Praha 19, Kbely, Martinická 987/3).
Dalším možným subjektem, u kterého je možné uplatnit reklamaci je záruční servis, pokud je v potvrzení o právech ze záruky určen k opravě zboží. Pokyny prodávajícího kontaktovat určený servis je nutné uposlechnout, pokud je servis v místě prodávajícího nebo v místě pro spotřebitele bližším než prodejna.
Pokud prodávající nepřijme zboží k reklamaci, lze takové jednání kvalifikovat jako správní delikt dle § 24 odst. 7 písm. t) zákona o ochraně spotřebitele a podnikateli může být uložena pokuta až do výše 3000000 Kč. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce.
Jestliže prodávající nereaguje na emaily, doporučujeme vést komunikaci písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Bude-li uplatnění reklamace zasláno poštou, uplatní se domněnka doby dojití dle zákona i v případě, že adresát dopis nepřevezme. To znamená, že zásilka se bude považovat za doručenou a prodávajícímu počne plynout 30 ti denní lhůta k vyřízení reklamace. Marným uplynutím této lhůty vzniká spotřebiteli nárok na odstoupení od smlouvy.
Po případném odstoupení je třeba vyzvat podnikatele k vrácení peněžité částky, zároveň je vhodné určit přiměřenou lhůtu ke splnění této povinnosti. Neuhradí-li pak podnikatel dluh v tomto termínu, ocitá se v prodlení a je na něm možné požadovat i úroky z tohoto prodlení.
Před případným podáním žaloby k soudu je však třeba zaslat podnikateli předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.