Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 10 |
Stále v řešení: | 12 |
Dne 17.04.2025 kolem 17:00 hodin došlo v mém bytě k zabouchnutí dveří ve kterých zůstaly klíče zevnitř, včetně mobilu a dalších dokladů. Zůstala jsem uvězněná na balkoně, který má vstup z chodby a z mého bytu.
Z chodby se prochází balkonem do dvou bytů, bohužel sousedka odjela na chalupu, takž jsem asi hodinu volala směrem dolů, zda je někdo v domě. Bydlím ve čtvrtém patře. naštěstí po hodině stresování se ozval jeden muž z druhé=ho patra, když zaslechl mé volání o pomoc a naštěstí se vrátil z práce domů. Takže přes sklo dveří jsme se domluvili, že se pokusí zavolat nejprve moji sousedku, která se nakonec od Benešova vrátila kvůli otevření vstupních dveří a poté pochopitelně odjela za svými rodiči.
Protože dveře nešly otevřít, já neměla u sebe mobil, tak se pan soused nabídl, že zavolá zámečníka, který přijel až ve 20:00 hodin.
Mám bezbečnostní dveře, takže otevření zablokovaných dveří trvalo poměrně dlouho. Pan zámečník mi ukázal předběžně, kolik bude stát celá práce a to: výjezd 580,-Kč, otevření zabouchnutých dveří 3 100,-Kč, frézování 1 700,-Kč, vložka FAB 3 4 800,-Kč, montáž kování+ vložky 3 200,-Kč=13 380,-Kč. Což byl pro mně šok, a aby toho bylo málo, tak si započítal ještě noční příplatek, takže celková faktura vyšla na 26 225,-Kč.
Vzhledem k tomu, že pracuji jako průvodce a měla jsem ráno na 3 dny převzít skupinu a po čtyř hodinách stresu, jsem byla ráda, že jsem v bytě. Jenom doplňuji, že jsem v domě večer byla úplně sama, všichni odjeli na Velikonoce.
Mám byt pojištěný u KB, platím pravidelně pojistku a po konzultaci s pojišťovnou nemám nárok na proplacení pojistné události, protože jsem nezavolala jejich servis.
Po návratu z předem domluveného pracovního zájezdu v neděli večer jsem si uvědomila, že jsem asi narazila na podvodníka, který podepsal fakturu jmenuje se P.V. a vyslala ho zámečnická firma TOP ZÁMEČNÍK 24 s.r.o., Jaurisova 515/4, 140 OO Praha 4-Michle, IČ: 214 85 933. Subjekt TOP Zámečník 24 s.r.o. je evidován na živnostenském úřadu městské části Praha 4.
Do této situace jsem se dostala poprvé ve svém životě, prožila jsem si 5 hodin strachu a hrůzy, což si zpětně rekapituluji a přemýšlím o tom, jak je možné, že se v této naší společnosti najdou takovéto firmy.
Předražené služby, neuvěřitelné, jak je možné zacházet se zákazníkem, který se dostane do takovéto prekérní situace!!!! Co dělá kontrola ČOI u této evidované firmy???
Žádám o provedení kontroly této firmy přes obchodní inspekci ČOI, když má tato firma IČO: 21485933.
Ráda bych byla, kdyby se podařilo přešetřit tuto fakturu a případně mi vrátit zpět alespoň část mnou uhrazených peněz.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
Více informací k této problematice se spotřebitelé dočtou v našem článku na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.