Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 4 |
Zboží jsem na webové stránce www.emobilky.cz objednala 31.3. a zaplatila 1.4. Dodnes nedorazilo. Komunikace s obchodem je obtížná, na webu jim nic nefunguje (chat, formuláře) a na telefonu je jen automat.
Chci objednávku zrušit, ale žádná odpověď a formulář na webu nefunguje.
10.04.2025
Objednávka 192639537
Dobrý den, dle údajů na vaší webové stránce zásilka ještě nebyla odeslána. Můžete mi, prosím sdělit, kdy bude odeslána? Děkuji, Vladka Green
11.04.2025
Re: Objednávka 192639537
Dobrý den, dle systému Vám měl 3.4. přijít email o vydávání zboží z centrálního skladu, tedy expedice 7-14 pracovních dní. S přáním pěkného dne, Adriana
odpověď
15.04.2025
Doručení objednávky č.192639537
192639537 Nefunguje vám reklamace a vrácení na webu. Už jsem posílala několik dotazů ohledně doručení mé objednávky. Žádná odpověď. Telefon je k ničemu. Pokud nedostanu odpověď do dvou dní, t.j. do 17.4. nahlásím vaší firmu policii pro podvod. V.Green vladkagreen@yahoo.com
15.04.2025
Re: Doručení objednávky č.192639537
Dobrý den, naše primární komunikace je zde, nikoli přes email. Nicméně v systému vidíme, že Vám 3.4. byl odeslán email o vydávání zboží od dodavatele. V tomto emailu byla také informace o expedici a to do 7-14 dní. S přáním pěkného dne, Adriana
odpověď
17.04.2025
Re: Re: Doručení objednávky č.192639537
Objednávku jsem udělala 31.3. Zaplatila 1.4. Přišlo mi potvrzení. Od té doby jsem dostala 10.4. tři emaily - registrace, newsletter a jak kontaktovat. Jinak nic. 3.4. mi nic nepřišlo. Na webu máte doručení 4-7 prac. dní.
24.04.2025
Re: Re: Doručení objednávky č.192639537
Z důvodů nedodání objednávky 192639537 ani po 24 dnech objednávku ruším. V.Green
Nillkin CamShield Zadní Kryt pro Apple iPhone 11 Black 6902048185340 (BN6902048185340) Cena za ks s DPH: 159,00 Kč / SWISSTEN MagStick WIRELESS CHARGER FOR APPLE IPHONE (MagSafe compatible) (DX6ISB000101) Cena za ks s DPH: 299,00 Kč
Zrušení objednávky a vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele Adrimax s.r.o., Světova 523/1, 180 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.