Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#8175Vrácení zboží do deseti dnů bez udání důvodu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 27 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.10.2015, před 9 lety

Zdeněk Polášek

Znění stížnosti

Dne 25.10.2015 jsem zakoupil u společnosti DATART INTERNATIONAL a.s. herní sluchátka model G230. Dne 27.10.2015 jsem chtěl využít jejich nabídky vracení zboží do deseti dnů bez udání důvodu. Uvedl jsem že sluchátka byla vybalena ale nepoužita. Bylo mi zděleno že vrácení zboží do deseti dnů bez udání důvodu se zamíta z hygienických důvodů. Ještě jednou jsem uvedl že sluchátka byla sice vybalena ale nepoužita ale dostal jsem stejnou odpověd s tím že mi věřit mohou ale nemusí. Jedná se o herní sluchátka s tzv. mušlí tudíž se při používání nevkládaji přímo do ucha ale přes uši tudíž mi jejich argument nedává smysl.


Produkt

Logitech G230 stere gaming headset


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.10.2015 13:53, před 9 lety

V případě smlouvy uzavřené distančním způsobem (například zakoupením zboží přes e-shop), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Toto právo musí prodávající vždy respektovat.

Prodávající je však oprávněn započíst na vrácenou cenu zboží náklady, které mu vznikly při znovuuvedení zboží do prodeje. Spotřebitel nicméně prodávajícímu dle § 1833 občanského zákoníku odpovídá pouze za takové snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Kupující tak může zboží vybalit a vyzkoušet jeho vlastnosti, aniž by byl povinen hradit prodávajícímu cenu poškozeného obalu či náklady na očištění a podobně. Pokud by kupující zboží zcela zničil, či spotřeboval, může prodávající požadovat náhradu až do výše ceny zboží.

K tomu je třeba doplnit, že v určitých odůvodněných případech spotřebitel takto od smlouvy odstoupit nemůže. Dle znění § 1837 písm. g) obč. zák. nelze odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je zboží v uzavřeném obalu, pokud jej spotřebitel z obalu již vyňal a z hygienických důvodů jej není možné znovu uvést do prodeje.

Výklad ustanovení § 1837 písm. g) může být skutečně velmi diskutabilní. U některých výrobků (například zubní kartáčky) nelze jeho účinky zpochybnit. V případě sluchátek je však často možné snadno vyměnit gumové nástavce či jiné ochranné části, které použitím ztrácejí schopnost opětovného prodeje. Hygienická funkce obalu není proto zcela jednoznačná. Bohužel v tomto případě dosud nemáme k dispozici jasný výklad judikatury, bude tedy záležet především na síle argumentace.

Jestliže však zboží bylo zakoupeno formou osobního prodeje, zákon v takovém případě možnost odstoupení od smlouvy spotřebiteli nepřiznává. Pokud prodejce spotřebiteli umožní odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, jedná se o plnění nad rámec zákona a podmínky pro uplatnění tohoto práva stanoví prodejce. Vyloučí-li tedy prodejce vrácení určitého typu zboží nebo vyloučí-li toto právo pro některé případy, musí tyto podmínky spotřebitel respektovat, jestliže se na jejich účinnosti s prodávajícím před uzavřením kupní smlouvy dohodl.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2016 18:34, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.