Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
dne 30.6.2015 jsem zakoupil na pobočce v Sokolově automobil značky Subaru Legacy (cena 198 989Kč), které se za necelé 3 měsíce od koupě porouchalo.
Po návštěvě autorizovaného servisu Algon Plus a.s. v Sokolově a rozsvícení kontrolek motoru a ESP jsem na pobočce v Sokolově podal dne 26.9.2015 reklamaci, která mi byla následně zamítnuta s tím, že jsem byl při koupi seznámem se stavem vozu a s tímto souhlasil.
Bude mi ale nabídnuta kompenzace z pojíštění ve výši 15 000Kč.
Musím dodat, že předběžná Kalkulace opravy, kterou jsem k reklamaci dokládal od servisu je v částce 123 000Kč.
Nezbylo mi tedy nic jiného, než sepsat 13.10.2015 znovu reklamaci, při které jsem výslovně řekl, že se jedná o reklamaci v půlroční lhůtě od koupi zakoupeného auto. Reklamace znovu zamítnuta.
Sepsal jsem tedy svůj problém a poslal ho panu ombudsmanovi z AAA auto PhDr. Milanu Smutnému. Musím podotknout, že on jediný rychle odpověděl a přislíbil mi, že mou stížnost předá dál a začne ji někdo řešit.
Včera mi přišla SMS z infa, že mě nemohli kontaktovat (i když nikdo jiný něměl žádný takový problém). Zavolal jsem tedy na uvedené číslo 284 022 812, kde mi operátorka oznámila, že mi nemůže pomoci, ale předá mé údaje dál a někdo se ozve. Což se nestalo.
Musel jsem volat dnes znovu z vlastní iniciativy a setkal jsem se bohužel zase se stejnou reakcí. Tentokrát ale mé údaje a problém, o který se jedná, zadala operátorka do systému.
Poté mi zavolal někdo z reklamací, který vůbec neměl ponětí o co jde. Chtěl po mě zase všechny papíry ohledně reklamace, jako všichni před ním a s ničím mi nepomohl. Když jsem mu řekl, že auto ještě nikdo od nich neviděl a i přesto zamítli 2x reklamaci, oznámil mi, že jim k tomu stačily dané zprávy ze servisu.
Auto už přes měsíc stojí v garáži. Nikdo nebyl schopen se na auto podívat, i když podle §2161 odst. 2 mají povinnost.
Byl bych rád, kdybych se už konečně dočkal toho, že se někdo na auto podívá a začne se řešit co dál. Nekoupil jsem si auto za necelých 200 000 Kč, abych s ním jezdil ani ne 3 měsíce a pak do něj "vrazil" dalších 123 000Kč.
Děkuji Šneberk
Subaru Legacy 9A86768, VIN JF1BPDLYG8G102661
Oprava vozu nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající i v případě prodeje použité věci odpovídá spotřebiteli, že věc má vlastnosti, jaké byly sjednány v kupní smlouvě a které se dají od věci očekávat (např. věc vyhovuje požadavkům právních předpisů). Není-li tomu tak, věc má vady. Spotřebitel může v takovém případě uplatnit právo z vady. Toto právo může uplatnit v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí věci. Zmíněná doba může být však zkrácena až na polovinu (tedy dvanáct měsíců), pokud se jedná o použitou věc. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat opravu, pokud to není možné tak má nárok na přiměřenou slevu nebo může od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá, tedy prodávající by měl v rámci uplatněné nesplněné jakosti při převzetí prokázat, že vada nebyla na voze přítomná při převzetí, případně, že se jedná o vadu, která odpovídá běžnému opotřebení vozu. Vzhledem k zákonné domněnce nelze při zamítnutí reklamace uplatněné v prvních 6 ti měsících od převzetí považovat za dostatečné posouzení vady bez osobní prohlídky vozidla. Pouhým obecným ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.
Pokud by přesto nebyla reklamace vozu uznána, může spotřebitel využít znaleckého posudku. Po dobu reklamace nebo vyřizování znaleckého posudku musí mít autobazar, resp. soudní znalec věc u sebe, aby ji mohl přezkoumat. Poté, co bude mít spotřebitel vypracován znalecký posudek, který bude svědčit v jeho prospěch, a ani na jeho základě nebude reklamace uznána, může si spotřebitel automobil nechat opravit jinde. U soudu by se pak mohl domáhat proplacení takovéto opravy. Znalecký posudek by totiž prokazoval, v jakém stavu bylo vozidlo před opravou. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Vážený pane Šneberku,
chápu to tedy dobře, že jste prozatím neřešil reklamaci na pobočce přímo s vozem? Můžete se prosím zastavit v Sokolově? Děkuji, Vojtěch Toráč
Vážený pane Toráči,
s autem jsem při první reklamaci na pobočce byl, ale nikdo nechtěl vůz vidět. Na zpáteční cestě domů se rozsvítily kontrolky motoru a ESP, auto je tedy nepojízdné. Váš kolega z reklamací mi již třikrát po telefenu sdělil, že auto nepotřebují vidět, že jim k zamítnutí stačily jen dokumenty z Algon Plus. Poslední rozhovor proběhl dnes cca v 16 hod. Mohu se pokusit auto na pobočku nějak dostat, pokud to tedy k něčemu bude.
Děkuji Šneberk
Vážený pane Šneberku,
jak jste mi psal mailem, byl jste tedy s vozem na pobočce, ale čekáte na vyjádření. Jak mě kolegové informovali, byla reklamace zamítnuta, obdržel jste už prosím vyjádření?
Vážený pane Toráči,
do dnešního dne jsme žádné vyjádření neobdrželi. Ocenili bychom, kdyby tentokrát bylo zamítnutí reklamace řádně odůvodněno. Vaše "kupující byl při nákupu seznámem se stavem vozu" není opravdu dostačující ani podle ČOI. Dále podle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku jste povinni prokázat, že se nejedná o skrytou vadu. Což jste doposud také nesplnili. Dále si myslím, že by spotřebitel neměl "uhánět" společnost, aby se věci hnuly. Několikrát za měsíc jsem musel psát Vašemu ombudsmanovi nebo volat na infolinku, aby se vůbec někdo mým problémem zajímal a sdělil mi nové poznatky. Bohužel stále stejná ohraná píseň. I po telefonické domluvě nám bylo řečeno, že se reklamace znovu otevře a začne řešit, když auto prohlédne jiný mechanik nebo servis, což uničil technik sokolovské pobočky. Nezbylo mi ale nic jiného, než již po několikáté navštívit Vaši pobočku v Sokolově a nakonec podat znovu novou reklamaci. Zdá se mi, že tímto prodlužováním, se chcete vyhnout odpovědnosti.
Jak již bylo zmíněno v předchozím vyjádření dTestu, pokud byla reklamace znovu zamítnuta, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí, může se obrátit na soudního znalce, aby vyřízení reklamace přezkoumal.
Pokud by bylo nutné spor řešit soudní cestou, a vada se projevila v době kratší než šest měsíců od převzetí věci, bude muset prodávající v soudním řízení prokázat, že věc měla při převzetí všechny vlastnosti, které byly sjednány nebo se dají od věci očekávat.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Vážený pane Šneberku,
chápu, že v obavách o včasné řešení situace se obracíte na různé zaměstnance; reálně se pak případ otevírá a probírá v každé instanci od začátku. Nejde tedy o nějaký pokus vyhnout se odpovědnosti. Stejně jako když jste psal mně a pokoušel se mi dovolat: nejsem kompetentní ukončovat či jakkoliv rozhodovat reklamační řízení; má jediná pomoc může být odpověď na tomto fóru, případně vyzvání k nějakým krokům. Kolegové ze Sokolova Vás budou kontaktovat s konečným rozhodnutím, které spočívá v 15,000Kč vyplacení z pojišťovny a 10,000Kč ze společnosti. Děkuji, Vojtěch Toráč
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
po neúspěšných pokusech domoci se svých práv, neustálých psaní e-mailů, telefonátů a návštěv pobočky, jsme se rozhodli, že vezmeme alespoň těch 25 000 Kč, co nám bylo nabídnuto, abychom nemuseli ještě více peněz strkat do auta, které jsme využili pouhé 3 měsíce a stálo nás už tolik financí. Jsme velice zklamáni jednáním firmy. Poučili jsme se a už nikdy víc u této společnosti.
Děkuji Šneberk