Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 18.10. jsem na e-shopu http://voguemkbags.com/ zakoupila kabelku a peněženku. Zboží jsem zaplatila kartou. Nepřišel, ale žádný e-mail potvrzující objednávku, platbu ani nic podobného. Z účtu mi odešlo 2509 Kč. 20.10. byly peníze z účtu strženy. Ten den jsem se také chtěla na e-shop obrátit e-mailem nebo telefonicky, ale stránka se již nedala zobrazit. A já na e-shop žádné kontaktní údaje nemám.
Vrácení peněz nebo dodání zboží.
|
Tweet |
Bohužel k uvedené webové stránce již nelze získat přístup, tudíž ani žádné informace o provozovateli e-shopu, v daném případě zřejmě zahraničního subjektu. V tomto případě bývá problém s faktickým vymáháním práva, protože se nejedná o český subjekt. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musela by se spotřebitelka domáhat plnění soudní cestou, popřípadě podat trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu poškozování spotřebitele, avšak podmínkou trestní odpovědnosti v daném případě je způsobená škoda alespoň ve výši 5000,- Kč, která se však sčítá pro případ, že by bylo vícero poškozených. Trestní oznámení lze podat ústně do protokolu, a to přímo na služebně Policie ČR či na Státním zastupitelství.
Pro spotřebitele je velmi cenná informace, odkud je e-shop provozován. Pokud se jedná o zemi mimo EU, neplatí zde evropským právem upravená ochrana spotřebitele a naše dozorové orgány nemají vůči takovému prodejci žádné pravomoci. Spotřebitelka se může pokusit obrátit se na svoji banku a řešit s ní, zda je možné vrátit peníze zaplacené kartou (ve stížnosti spotřebitelka uvedla platbu kartou) zpět na její účet. Tato služba se nazývá charge back a je možné ji využít právě například při platbě kartou u podvodného e-shopu. Zda je tuto službu možné v tomto konkrétním případě využít se musí spotřebitel informovat u své banky. Ve většině evropských zemí lze uplatnit tento postup zvaný chargeback neboli zpětná platba, při němž zjednodušeně řečeno banka spotřebitele požádá banku obchodníka o navrácení zaplacené částky. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem.
Pokud by se jednalo o provozovatele e-shopu z EU, Norska či Islandu, doporučujeme spotřebitelce obrátit se Evropské spotřebitelské centrum (ESC), které poskytuje spotřebitelům informace o jejich právech na jednotném evropském trhu. Právníci ESC bezplatně pomáhají spotřebitelům poměrně rychle a efektivně řešit jejich problémy s obchodníky z jiných zemí EU, Norska či Islandu. ESC působí při České obchodní inspekci.
Konntakty na ESC pro ČR:
Adfresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt, jsme nuceni stížnost uzavřít z důvodu nedostupnosti subjektu.