Společnost


AIG Europe Limited, organizační složka pro Českou republiku

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8183Odmítnutí pojistného plnění při zmeškaném odletu Londýn - Ostrava

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 28 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.10.2015, před 9 lety

Šárka Effenbergerová

Znění stížnosti

Dne 9.5.2015 se moje dcera s kamarádkou vracela z Barcelony, kde strávily pár dní jako turistky. Letěly do Ostravy s přestupem v Londýně-Stansted. Na celý pobyt včetně cesty měly uzavřeno cestovní pojištění Gold u pojišťovny AIG, včetně situace - Zmeškaný odlet/odjezd, což byl hlavní důvod, proč jsme vybíraly právě tento produkt a právě tuto pojišťovnu. Bohužel, právě při přestupu v Londýně jim tato situace nastala. Protože na lety Barcelona-Londýn a Londýn-Ostrava měly dvě samostatné letenky zakoupeny nezávisle na sobě, musely znovu projít odbavením, i když se u obou letů jednalo o stejného dopravce - společnost Ryanair. Let z Barcelony měl zpoždění (což pojišťovně řádně doložily potvrzením od dopravce) a odbavení probíhalo pomalu. V důsledku toho odlet do Ostravy zmeškaly o cca 15 minut. Musely si tedy zakoupit novou letenku v ceně 100,-GBP na časově nejbližší let do ČR - což bylo téhož dne večer na let do Prahy. Do Ostravy jsme dostaly vlakem až následný den dopoledne. Po pojišťovně AIG požadovaly náhradu škody, která každé z nich vznikla, tedy proplacení náhradní letenky Londýn - Praha v ceně 100,-GBP dle Oddílu G - Zmeškaný odlet/odjezd v jejich Pojistných podmínkách, kde se přesně uvádí:

"Pokud se nestihnete včas dostavit na původní místo odjezdu na Vámi rezervovanou cestu, při cestě za nebo do zahraničí, pro selhání prostředků veřejné dopravy nebo pokud dopravní prostředek, kterým cestujete havaroval nebo měl poruchu, poskytneme Vám pojistné plnění ve formě náhrady nutných a přiměřených nákladů na cestu a ubytování, které Vám v této souvislosti vzniknou, až do výše 60000,-Kč."

Pojišťovna odmítla pojistné plnění vyplatit s tím, že se nejedná o selhání prostředků veřejné dopravy. Máme tedy pravidelný let dle letového řádu na trase Barcelona-Londýn určený pro širokou veřejnost považovat za let soukromý? Pravidelné lety jsou běžně považovány za součást veřejné dopravy. Obracím se tedy na Vás s prosbou o pomoc, protože se cítíme jednáním pojišťovny podvedeny. Pak ať tedy tento produkt pojišťovna AIG vůbec nenabízí, a nebo ať si ujasní znění pojistných podmínek, protože klienti je chápou zcela odlišně.


Produkt

Pojišťovna AIG - Cestovní pojištění GOLD


Požadované řešení

Proplacení náhradní letenky v ceně 100,-GB, kterou si dcera musela zakoupit při zmeškání původně plánovaného odletu z důvodu selhání předchozího prostředku veřejné dopravy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2015 10:24, před 9 lety

V aktuálních všeobecných obchodních podmínkách k poskytování pojištění, které jsou dostupny na stránkách společnosti AIG, je u pojmu ‘veřejná doprava’ konkrétně uvedeno, že se jedná o: Použití vlaku, autobusu, pravidelné letecké nebo lodní dopravy k přepravě na rezervovanou cestu. Z tohoto hlediska tedy z dostupných informací vyplývá, že se pojištění vztahuje i na tento případ. Nejsou nám však známy podmínky konkrétní smlouvy uzavřené spotřebitelkou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2016 15:31, před 9 lety

Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření:

"Pojišťovna nám nakonec peníze za náhradní letenku poslala!"

Na základě této informace stížnost uzavíráme, neboť ve sporu bylo dosaženo požadovaného řešení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.