Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý deň. Potrebujem poradiť. Nedávno som si objednala na stránke CERD výpis o bezdlžnosti a rovno som zaplatila. Výpis mi prišiel ale všimla som si, že som nezadala číslo OP. Preto som si myslela, že je stránka dôveryhodná. Tak som si službu objednala znova a rovnako som hneď aj zaplatila. Doteraz mi ale na stránke ukazuje, že je platba neuhradená pritom sú všetky symboly správne. Na maily mi nikto neodpovedá a obávam sa úrokov, ktoré spomínajú na faktúre. Na internete som sa dozvedela, že CERD je podvod, ale čo s tými úrokmi? Mám sa obávať nejakého vymáhania? Pretože po 30tich dňoch ide vraj neuhradená faktúra inkasnej agentúre. Rada by som aj zrušila registráciu kôli osobným údajom ale nemajú to nikde v možnostiach. Čo s tým teda?
Ďakujem veľmi pekne
Objednala som si výpis o bezdlžnosti
Ako postupovať ďalej?
Ako zrušiť registráciu?
|
Tweet |
Doporučujeme zaslat výpověď uzavřené smlouvy písemně doporučeným dopisem s dodejkou na adresu poskytovatele služby dle veřejného rejstříku (CSR & Protikorupcnilinka.cz s.r.o., Praha 4, Nusle, Na Pankráci 1724/129) spolu s žádostí o vymazání osobních údajů z databáze. Požadavek na notářské ověření je dle našeho názoru vzhledem ke způsobu uzavření smlouvy nepřiměřený. Výpověď je jednostranný úkon, pro její účinnost tedy postačuje když bude druhé straně doručena. Doporučujeme zrušení smlouvy zaslat společnosti písemně s dodejkou a zároveň, pokud to je možné kopii zaslat mailem. Všechny doklady si uchovejte, protože je možné, že CERD na ukončení smlouvy nebude reagovat.
Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (adresát) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné. Z důvodu prokazatelnosti si uschovejte pro případ sporu veškeré doklady o zaslaných písemnostech společnosti, rovněž i doklady o případně proběhlé komunikaci.
Zároveň spotřebiteli doporučujeme zaslat společnosti s výše uvedeným dopisem rovněž žádost o odstranění osobních údajů z jeho databáze. Takové zpracování osobních údajů je obvykle v souladu se zákonem, ale pokud vysloví spotřebitel písemně svůj nesouhlas, pak musí dotyčný obchodník její osobní údaje z databáze odstranit (viz § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů). Pokud by tak neučinil, jednalo by se o porušení zákona o ochraně osobních údajů.
Nesouhlas s dalším zpracováním osobních údajů je nutné vyslovit dle uvedeného zákona písemně (tzv. Žádost o odstranění osobních údajů z databáze). To se může stát buď dopisem (z důvodu prokazatelnosti jednání doporučeným s dodejkou) nebo i e-mailovou zprávou na adresu toho, kdo databázi vede. Pokud spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.
Bude-li podnikatel ignorovat uvedenou žádost o vyřazení z databáze, může spotřebitel podat podnět Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.