Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U běžící "staré" smlouvy o stav. spoření s úročením naspořené částky ve výši 3% p.a. jsem koncem roku 2013 navýšila cílovou částku s tím, že ve spoření na tuto smlouvu budu nadále pokračovat.
Je pravdou, že tento můj záměr byl - samozřejmě - veden snahou o využití výhodného úročení.
Wüstenrot stav. spoř. (WSS) mě ale v tu chvíli ujistila, že původní, "staré" smluvní podmínky smlouvy opravdu dodrží. Zaplatila jsem přitom nemalý poplatek za navýšení cílové částky.
Spořitelna ovšem následně tuto smlouvu vypověděla...
Považuji tento krok ze strany WSS za neoprávněný.
K celé věci si s WSS již nějakou dobu dopisuji, ovšem v právnických "kličkách" spořitelnou úváděných se nevyznám.
Komunikaci s WSS se zdůvodněním postupu z její strany Vám zašlu, pokud ji nebude možné v následujících krocích této Vaší webové aplikace rovnou "přiložit" (?)
Smlouva s WSS o stav. spoř. č. 4113993
Odmítnutí direktivního rozhodnutí ze strany WSS o zrušení smlouvy o stav. spoření
|
Tweet |
Smlouva o stavebním spoření se řídí jednak zákonem č. 96/1993 Sb., o stavebním spoření, jednak občanským zákoníkem. Závazek lze vypovědět, ujednaly si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Zákon o stavebním spoření tuto možnost ukončení závazku výslovně neupravuje. Bude tedy záležet, jaké smluvní podmínky si strany mezi sebou sjednaly a zda v nich je upraveno právo smlouvu jednostranně vypovědět.
Byla-li spotřebitelce způsobena škoda radou nebo informací, kterou ji poskytl zaměstnanec stavební spořitelny, má možnost požadovat náhradu škody. Hradí se skutečná škoda a to, co poškozenému ušlo (ušlý zisk). V takovém případě musí spotřebitelka prokázat, že ji byla škoda způsobena (zaplacení poplatku, zrušení původní smlouvy) a tuto škody způsobila společnost svou špatnou informací (k prokázání by mohla sloužit např. emailová komunikace).
Pokud spotřebitelka se svou reklamací u stavební spořitelny neuspěje, má možnost podat stížnost k České národní bance, která vykonává dohled nad bankovním sektorem. Více o zaslání stížnosti je možné vyhledat na webové adrese www.cnbprovsechny.cnb.cz/cs/dohled/zasilani_stiznosti_do_CNB.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.