Společnost


EURONICS ČR a.s.

Počet nahlášených stížností:65
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

40%
60%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#8191Čekání na dobropis

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.10.2015, před 9 lety

Jaroslav Hasko

Znění stížnosti

Dne 23.9.2015 jsem na prodejne v Sokolove reklamovala telefon Acer liquid z200 dual sim, na reklamacnim protokolu pisi oprava max 30 dni. Tedy 26.10 jsem do elektra volala a sdelili mi, ze mi budou vraceny penize zpet do 27.9, ze cekaji od servisu na dobropis. Kdyz jsem si vyzadala cislondo servisu pani mi dala uplne jine cislo. Uz jsem z toho na nervy kazdy den mi rikaji do zitrka tp bude a stale nic. Nevim co uz dal. S pozdravem Hasko Jaroslav


Produkt

acer liquid z200 dual sim


Požadované řešení

Vraceni penez zpet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2015 12:14, před 9 lety

Pokud bylo v rámci reklamačního řízení rozhodnuto prodejcem o způsobu vyřízení reklamace vrácením zaplacené kupní ceny za reklamovaný výrobek, řídí se čas plnění podle zákonného ustanovení § 1958 odst. 1, 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud tedy spotřebitel nemá s prodávajícím sjednaný konkrétní čas plnění, může jakožto věřitel požadovat plnění ihned a prodávající jakožto dlužník je poté povinen splnit závazek bez zbytečného odkladu.

Pro případ nečinnosti prodejce v souvislosti s vyplacením kupní ceny za reklamovaný telefon, je možné zaslat prodávajícímu výzvu k plnění dlužné částky. Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně zadržované hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji rozhodně doporučujeme (nejlépe doporučeně s dodejkou). Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se spotřebitel může svého nároku domáhat u soudu.

Pro případ, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.

Spotřebitel by měl ze zákona od prodejce obdržet písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace (reklamace uznána, řešení odstoupení od smlouvy), což bude v daném případě rovněž podstatné pro případné vymáhání nároku na zaplacení kupní ceny reklamovaného telefonu. Prodávající je dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění uvedených povinností je správním deliktem a prodávajícímu může být uložena pokuta ze strany České obchodní inspekce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2015 11:16, před 9 lety

Spotřebitel nás informoval, že mu společnost vrátila finanční prostředky. Stížnost proto uzavíráme, neboť spor byl vyřešen.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
4.11.2015 11:16, před 9 lety


Jaroslav Hasko

Hodnocení: