Počet nahlášených stížností: | 253 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 18 |
Zakoupil MT zn. Apple a po roce používání začala občas vypadávat funkce membránového tlačítka pod displejem, které kromě ovládacích funkcí slouží jako identifikační snímač otisku prstů a nahrazuje tak při zapnutí zadání číselného hesla.
Předal jsem tedy telefon prodejci do záruční opravy a prodejce poslal telefon do záruční opravy organizaci Český servis a. s. Servis přijal telefon do opravy 1. 10. 2015 s tímto popisem závady: nefunguje tlačítko na displeji, otisk prstu, samovolně se restartuje. Servis tedy přijal omezeně funkční telefon s občasnou závadou tlačítka home.
Servis nedoložil žádný servisní úkon, nebyl schopen doložit ani fotodokumentaci rozebraného telefonu a jeho údajných závad a vyslovil domněnku o blíže nespecifikovaném neautorizovaném zásahu.
Bez jakýchkoliv doložených servisních úkonů servis odeslal telefon prodejci s touto Zprávou technika: Vzhledem k neautorizovanému zásahu do zařízení (chybějící těsnění pod home button tlačítkem) nelze provést opravu v autorizovaném servisu. Vráceno v původním stavu bez opravy.
Prodejce mi vrátil nefunkční MT s tím, že zamítli záruční opravu protože se jedná o neautorizovaný zásah do telefonu a že chybí těsnění pod tlačítkem home button. Samozřejmě s vyjádřením servisu jsem nesouhlasil jelikož o telefon jsem se staral líp jak o sebe a podal jsem stížnost u prodejce. Samozřejmě po dalším čekaní přišla odpověď, ze bohužel společnost DATART s výrokem servisu nemůže nic dělat a ze si mam MT vyzvednout.
Jelikož vím, že telefon nebyl nikdy a nikým rozděláván dal jsem ho k posouzení soudnímu znalci, který samozřejmě zjistil ze telefon byl v super stavu a niky nerozebírán a že žádné těsnění pod tlačítkem být nemá a divil se, jak servis mohl přijít na tuto závadu, když MT ani nerozdělal.
Takže jsem se znaleckým posudkem opět šel na reklamační oddělení kde jsem si nechal zavolat vedoucího prodejny a tem se vše naskenoval kvůli posouzení někoho jiného. Samozřejmě jsem uvedl, že odstupuji od kupní smlouvy a že budu chtít vrátit peníze a všechny vynaložené náklady což si poznačili. Tak teď čekám co si zase vymyslí. Jinak rozhodně společnost DATART nedoporucuji!!!
Apple Iphone 5S
Vrácení peněž
|
Tweet |
Jestliže prodávající reklamaci zamítne a znalecký posudek prokáže oprávněnost reklamace, může spotřebitel namítat nevyřízení reklamace řádně a včas v rozporu s § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Marné uplynutí lhůty pro řádné vyřízení reklamace zakládá právní fikci podstatného porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku má spotřebitel v takovém případě právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz.
Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat prodejci v písemné formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Dodejku je třeba uschovat pro potřeby pozdějšího dokazování. Prodejci je vhodné zároveň určit lhůtu k vrácení dlužné částky.
Spotřebitel může také nárokovat náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s oprávněnou reklamací, a to dle § 1924 občanského zákoníku.
Nevrátí-li prodávající finanční prostředky v určené lhůtě, ocitá se v prodlení a lze na něm požadovat i úroky z tohoto prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.
Bude-li prodávající i nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli vyzvat ho k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu, a to nejméně 7 dní před případným podáním žaloby k soudu. V případném soudním řízení pak bude možné vymáhat kromě samotného dluhu i náhradu nákladů tohoto řízení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.