Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#8200Změna tarifu O2TV bez mého souhlasu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.10.2015, před 9 lety

Oldřich Stejskal

Znění stížnosti

Z údajného zkvalitnění služby mi byl navýšen tarif. K jakému zkvalitnění došlo mi ale na lince nedokázal nikdo vysvětlit. Pouze mohu říci to že je v nabídce více programů v HD, které u nás není možno sledovat, jelikož dle operátora jsme daleko od ústředny a tudíž máme sníženou přenosovou rychlost. Další zkvalitnění služeb se týká programového složení. Původně jsem měl základní tarif a k němu balíčky s dětskými a s dokumentárními programy. Nyní dle nového tarifu máme v nabídce méně těchto programů, které nás zajímají, ale zato máme navíc sportovní, zpravodajské a volnočasové, o které absolutně nemáme zájem a které nám naopak v nabídce vadí.
Tato "vylepšení" služeb, které nikdy nedosahovali parametrů udávaných operátorem nás bude stát více i bez předchozího písemného upozornění.


Produkt

O2TV Flexi (Děti + Dokumenty) za 252,- změněno na O2TV M za 299,-


Požadované řešení

Chtěl bych hlavně zachovat původní programovou nabídku a pokud možno vzhledem k (ne)kvalitě služeb (díky přenosové rychlosti) za stávající cenu uvedenou ve smlouvě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2015 12:54, před 9 lety

Zákon o elektronických komunikacích umožnuje jednostrannou změnu smlouvy ze strany operátora. V takovém případě je operátor povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.

Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.

Pokud se jedná o změnu ceny služby, lze takovou situaci považovat za podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení spotřebitele. V takovém případě má být spotřebiteli dle zákona umožněno ukončit smluvní vztah bez jakékoli sankce, pokud se změněnými podmínkami nesouhlasí.

Pokud by informační povinnost splněna nebyla, bylo by možné podat reklamaci vyúčtování a podnět Českému telekomunikačnímu úřadu.

Dle § 63 zákona o elektronických komunikacích má tedy spotřebitel možnost odstoupit od smlouvy při změně podstatných náležitostí smlouvy. Pokud lhůtu pro odstoupení od smlouvy bez sankcí promešká, už toto právo nemá. Musel by znovu čekat na další změnu podmínek.

Samozřejmě u smlouvy na dobu určitou má spotřebitel zároveň vždy po dobu trvání smlouvy právo smlouvu vypovědět, avšak se sankcí 1/5 zbývající úhrady do konce smlouvy (to jest 20% ceny zbývajících tarifů).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.11.2015 12:48, před 9 lety

Pěkný den,
všechny stávající zákazníky postupně převádíme na nové tarify O2 TV. Přechodem získáte širší programovou nabídku a to včetně kanálu O2 Sport. Dále získáte možnost využívat aplikaci O2 TV v dalších 4 zařízeních (chytrý telefon, tablet či PC). Tato aplikace zrcadlí vaší nabídku, tudíž získáte možnost mít v rámci jednoho pravidelného měsíčního poplatku větší počet O2 TV. Dále dojde k navýšení kapacity pro vaše nahrávky a to na 100 hodin.
O změně informujeme s dostatečným předstihem a to pomocí vyúčtování za služby.
V případě, že s touto změnou majitele služby nesouhlasí, může od smlouvy bez vystavení smluvní pokuty odstoupit a to do 30 dnů od obdržení vyúčtování za služby.
Tarif, který jste v minulosti měla k dispozici není možné získat zpět, jelikož již není v nabídce.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2015 10:16, před 9 lety

Vzhledem k tomu, že se spotřebitel k případu již delší dobu nevyjádřil, prosíme jej o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2016 10:40, před 9 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.