Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
od této společnosti jsme si objednali apartmán v Itálii s požadavkem soukromí a zahrady-ta nám byla písemně potvrzena ve smlouvě. Ubytování nakonec bylo téměř na chodníku, bez soukromí a zahrady.Dále CK zapomněla uvést že 20 m od apartmánu vede vlaková trať kde v pravidelných intervalech, hlavně brzkých ranních hodinách burácí vlak.Před apartmánem jsme měli jakýsi červený nátěr, který nám znehodnotil několik bot,což máme písemně potvrzeno od delegátky.Dobrovolně jsme se přestěhovali do jiného apartmánu,který byl menší, v nižší cenové relaci,ale alespoň nás nebudil každé ráno vlak. Delegátka o našich stížnostech věděla, po návratu jsme reklamovali u CK, která naší stížnosti nevyhověla, protože čeká na vyjádření Italských kolegů, kteří s tímto nemají naprosto nic společného.
Finanční kompenzace dovolené, která naprosto neodpovídala tomu, co jsme si objednali.
|
Tweet |
Dle § 2521 občanského zákoníku smlouvou o zájezdu se pořadatel zavazuje pro zákazníka obstarat zájezd a zákazník se zavazuje zaplatit souhrnnou cenu. Platí, že zájezd je sestavená a za souhrnnou cenu nabízená kombinace alespoň dvou z následujících třech typů služeb, pokud přesahuje dobu delší než 24 hodin nebo zahrnuje i ubytování přes noc, dopravu, ubytování, či jiné služby cestovního ruchu, jež nejsou doplňkem dopravy nebo ubytování a tvoří významnou část zájezdu (například stravování mimo místo ubytování, prodej vstupenek na kulturní a sportovní akce, prodej a organizace fakultativních výletů, výuka jazyků, sportovní kurzy, průvodcovské služby).
Zaplatí-li však spotřebitel cestovní kanceláři pouze za ubytování v apartmánu v zahraničí, kam se dopraví sám, o zájezd dle § 2521 se nejedná. Pokud by pobyt v apartmánu v Itálii nebyl zájezdem v právním slova smyslu a dle uzavřené smlouvy neobsahoval nejméně dvě služby cestovního ruchu, pak má zprostředkovatel ubytování ze zákona dbát na to, aby smlouva nebyla uzavírána s nedůvěryhodnou osobou. Nesmí navrhnout uzavření smlouvy, pokud se objeví pochybnost, že třetí osoba smlouvu dodrží. Když by svých povinností nedbal, můžete případnou náhradu škody požadovat právě po zprostředkovateli.
Jedná-li se o zájezd v právním slova smyslu a má-li takový zájezd vady, je možné požadovat slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Reklamaci je třeba uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do jednoho měsíce od skončení zájezdu. Pro výpočet výše nároku kompenzace je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Pořadatel zájezdu odpovídá dle § 2542 občanského zákoníku, spotřebiteli za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby. Nemá-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel zákazníka ujistil nebo které zákazník vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, zajistí pořadatel nápravu, pokud si nevyžádá neúměrné náklady. Nezjedná-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu zákazník určí, může si zákazník zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady. Nebylo-li možné zajistit pokračování zájezdu jinak než prostřednictvím služeb cestovního ruchu nižší jakosti, než jakou určuje smlouva, vrátí pořadatel dle § 2539 odst. 1 občanského zákoníku zákazníkovi rozdíl v ceně.
Pokud však cestovní kancelář bude trvat na svém zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci služeb, bude nutné domáhat se poskytnutí přiměřené slevy z ceny služeb, popřípadě rovněž újmy za narušení dovolené (nemajetková újma) soudní občanskoprávní cestou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.