Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#8221Termín dodání zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.11.2015, před 9 lety

Michal Kučera

Znění stížnosti

Dne 4.9 2015 jsem na eshpu OKAY objednal dvě nezávislé objednávky. První byla kancelářská židle. Druhá jídelní stůl a jídelní židle.
6.9. 2015 mě kontaktovat operátor eshopu s omluvou že kancelářská židle bohužel již není v nabídce a objednávku (první) musí zrušit. řekl jsem si OK, stane se. Bohožel však tuto židli stále nabízejí na svém eshopu (dnes je 1.11. 2015) Asi tu bude něco špatně!!! Druhá objednávka měla termím dodání 5 týdnů. Protože mi nepřišla žádná výzva k odebrání zboží (zvolil jsem možnost osobního odběru na kamenné prodejně), po 5 týdnech jsem volal na bezplatnou linku eshopu uvedou v potvrzení objednávky. Bylo mi sděleno že zboží bohužel nemají připravené kompletně a bude dodáno o týden později. Po dalších 14 dnech jsem to opět nevydržel a opět jsem volal na linku. Opět stejná informace - za týden. Opět nic nepřišlo. Po třetí a naposled jsem tam volal včera a opět výmluvy. Nechal jsem se spojit asi na tři nadřízené, kterým jsem to dal po telefonu pořádně sežrat. Závěr je takový, že zboží nemám a za dva dni je to 2 měsíce od objednání. Proto Vám rozhodně nedoporučuji využívat tento eshop, nejen kvůli ignoraci zákazníka, ale i termínům dodání. Vzhledem ke skutečnosti, že jsem nyní vybavoval elektronikou i nabytkem celý byt, jsem šťasný že jsem v OKAY nic nekoupil. PS: Cenově co se týká elektroniky je OKAY drahý (Televize smart Samsung 43 palců v OKAY v akci 15990, jinde v kamených obchodech 13990 bez akce :-) ) a o odbornosti personálu v kamenných obchodech se radši nebudu ani zmiňovat.


Produkt

K3 (chrom,černá) a Treviso, rozkládací (třešeň/chrom)


Požadované řešení

Varovat ostatní zákazníky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2015 14:28, před 9 lety

Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat veškeré zboží, k jehož dodání se v kupní smlouvě zavázal. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení s plněním závazku. Prodlení obecně nemá žádný vliv na trvání dluhu, to znamená, že i po vzniku prodlení dluh trvá a dlužník je povinen plnit. S prodlením však přichází specifické postihující následky jako povinnost zaplatit smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána, povinnost k náhradě škody, která prodlením může věřiteli vzniknout, rovněž i právo věřitele odstoupit od smlouvy ohledně nedodaného zboží v souladu s § 1978 občanského zákoníku. V případě požadavku na náhradu vzniklé škody bude vždy záležet především na možnosti prokázat, zda spotřebiteli reálně škoda vznikla.

Pro případ nedodržení dodací lhůty či její podstatné překročení neupravuje zákon žádné kompenzační ustanovení (povinnost prodejce poskytnout slevu). Aby spotřebitel měl nárok na nějakou kompenzaci, musel by se k tomu prodejce dobrovolně zavázat sám v uzavřené smlouvě, popřípadě smluvních obchodních podmínkách. Doporučujeme spotřebiteli prostudovat si uzavřenou smlouvu, zda mezi smluvními stranami nebylo sjednáno takové kompenzační ujednání.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2015 09:33, před 9 lety

Na žádost spotřebitele stížnost přeřazujeme na něj, má tak nyní možnost se k případu vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.11.2015 09:59, před 9 lety


Michal Kučera

Vzhledem k tomu, že se společnost doposud nevyjádřila, dopíši Vám, ostatním potencionálním zákazníkům, komentář opět já. Dne 4.11. 2015 mi přišla formou SMS výzva k odběru zboží na mnou zvolené prodejně - tedy přesně 2 měsíce od objednání. Následující den jsem jsi byl zboží převzít a uhradit. Stůl byl v pořádku, zjevně v originál nepoškozeném balení. Zato jedna židle byla zabalena v bublinkové a smršťovací folii, ale přesto to vypadalo jako že to tak balí výrobce. Zato druhá židle byla spíš nezabalená než zabalená!!! Přesto jsem si zboží odvezl. Doma jsem vybalil nepoškozený stůl v demontovaném stavu, nebyl přiložen žádný montážní návod, respektive žádný papír, ale vzhledem k tomu, že spojovací materiál tvoří 8 stejných šroubů a 8 stejných podložek, stůl jsem hravě složil. Židle byly horší, opět byly dodány v demontovaném stavu (dle objednávky). Nejdřív jsem dovybalil tu v podstatě nezabalenou židli. Opět žádný papír a už vůbec nebyl přiložen montážní návod. Ovšem židle byla na hlavních dílů + 3 druhy šroubů a 2 druhy podložek a 1x vruty. Navíc jsem nabyl, že ani tak to není kompletní. Vynechal jsem proto marné sestavení židle číslo 2 a vybalil jsem židli číslo 1 (lépe zabalenou). Opět bez návodu atd., ale tentokrát byl spojovací materiál v originál pytlíčku. A ejhle, zjistil jsem že u druhé židle mi chybí 3 šrouby, 2 podložky a montážní imbusový klíč!!! Po několika pokusech s židlí, která měla zjevně kompletní balení (jeden díl lze otočit na 4 způsoby a jsou tam tři délky šroubů stejného průměru a dva druhy podložek) jsme židli sestavil. Dokoupil jsem si šrouby a podložky a sestavil následně i druhou židli. Nyní se již velmi těším na další návštěvu společnosti OKAY, což bude reklamace židlí, protože židle inzerované a prodávané s nosností 120 kg už od pohledu tuto nosnost nemají. A vzhledem k tomu, že mi nebyl dodán montážní návod, nemohou mi při reklamaci argumentovat tím, že jsem je špatně sestavil nebo špatně používal :-) Těm židlím dávám maximálně dva měsíce. Závěrem bych, velmi rád poděkoval DTESTu za tuto možnost varovat ostatní potencionální zákazníky, protože je důležité využívat svých práv a ne se nechat tahat za nos od obchodníků. Nakonec ještě jednu perličku, při návštěvě OKAY za účelem vyzvednutí tohoto zboží, jsem již měl v úmyslu zakoupit dvě led smart televize s uhlopříčkou nad 100 cm. Prodejci společnosti (mluvil jsem se třemi) my nebyli schopni podat žádnou další informaci, než tu kterou mají uvedenou na popiskách u vystavených kusů (a že toho tam moc napsaného nemají)!!! Prostě samý ryzí odborník. PS: Televize již předem vybrané (rozhodoval jsem se mezi dvěma modely stejného výrobce) jsem zakoupil za běžnou cenu v jiném elektro obchodě o 1500,- Kč levněji na jedné televizi než jí měli v OKAY a navíc hned první prodavač ochotně a téměř odborně mi zodpověděl všechny dotazy. Takže má dobrá rada pro ostatní zákazníky, tomuto řetězci se velkým obloukem vyhněte, protože radu tam rozhodně nedostanete, ceny jsou jinde rozhodně levnější a o rychlosti dodání snad ani nemluvím. Já si tam už nekoupím ani tužkové baterky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2015 09:27, před 9 lety

Pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (přes internet, telefon, atd.), má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než jen nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Více informací o odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.

Nemá-li věc sjednané nebo očekávané vlastnosti, může ji spotřebitel reklamovat. Uplatnit toto právo může spotřebitel v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Navíc projeví-li se vada v průběhu prvních šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná od počátku a prodávající by pro zamítnutí reklamace musel prokázat opak.

Prodávající musí reklamaci přijmout v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má tak možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.11.2015 18:02, před 9 lety

Vážený pane Kučero,

dovoluji si na tomto místě reagovat na Váš podnět ohledně prodloužené doby dodání Vaší objednávky.

Upřímně mne popsané komplikace mrzí a jménem celé naší společnosti se Vám za nastalé nepříjemnosti omlouvám. Protože jste zde neuvedl číslo své objednávky, nemohu o ní hovořit konkrétně, nicméně s největší pravděpodobností došlo ke zpoždění na straně dodavatele. Snažíme se samozřejmě veškeré objednávky expedovat zákazníkům co nejdříve, ovšem i přes tuto snahu může k popisované nepříjemnosti dojít.

Jestliže dodané židle nejsou kompletní, doporučuji Vám uplatnit záruční reklamaci. Tak můžete učinit buď na kterékoli prodejně OKAY nebo JENA-nábytek, kde s Vámi personál vyřídí veškeré administrativní náležitosti, nebo online pomocí reklamačního formuláře, který naleznete zde: www.okay.cz/reklamace.
Specialisté z našeho reklamačního oddělení Vás budou do 3 pracovních dnů kontaktovat s návrhem řešení.

Pokud však židle celkově Vaše očekávání nesplňují, můžete je vrátit do 14 dnů od jeho převzetí. I v tomto případě můžete využít služeb prodejny, kde by bylo sepsáno odstoupení od kupní smlouvy, a následně bychom se postarali o vrácení peněz.

Velmi mne mrzí, že Vaše zkušenost s nákupem u nás je taková, jak ji popisujete, avšak mohu Vás ujistit, že v našem obchodě nejsou takové situace na denním pořádku a vynasnažíme se, aby Váš příští nákup proběhl zcela v pořádku a k Vaší plné spokojenosti.

Pevně věřím, že mou omluvu přijmete a zachováte nám nadále svou přízeň.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.11.2015 18:53, před 9 lety


Michal Kučera

Dobrý den, děkuji za Vaši reakci. Bohužel však s Vámi nemohu souhlasit. Vaše společnost inzerovala 5 týdnů dodání předmětného zboží, a mě jako Vašeho zákazníka nezajímají problémy Vašeho dodavatele. Navíc každá slušná společnost (a že nakupuji přes e-shopy hodně) informuje předem zákazníka o prodloužení dodací lhůty a nabídne mu možnost odstoupení od objednávky a nenechá to "vyhnít" jako u Vás. To že, na Vaši infolince, telefonistky o konkrétní zakázce nic nevědí, chápu, ale očekávám že někdo je za objednávky a jejich včasné vyřízení zodpovědný a tato osoba zvedne telefon, nebo pošle email, je minimálně slušnost. Ale když, jsem si 3x musel volat na Vaši infolinku sám, a pokaždé se mi dostalo jen výmluv a ujištění "že to bude za týden", považuju to za aroganci a neschopnost. Co se týká nekompletnosti dodávky, jak jsem již uvedl výše, chybějící šrouby a podložky jsem si dokoupil a židli sestavil. Možnost vrácení zboží nyní nevyužiji, protože jsem si zboží objednal abych ho používal, ne abych se na něj díval. Vzhledem ke skutečnosti že jsem židle vybíral podle vzhledu (jsou hezké) a podle nosnosti (uvádíte 120 kg) byl jsem s nákupem spokojen až do doby kdy jsem je vybalil. O materiálech a nosnosti oceli něco vím, a proto se domnívám, že tyto židle 120 kg neunesou dlouhodobě. Ale protože, židle potřebuji, vy jste nedodali montážní návod ani návod k použití (nemohl jsem je špatně sestavit ani špatně užívat), až to židle nevydrží, vím že mi musíte uznat reklamaci a dodat židle nové nebo vrátit peníze. Volba bude čistě na Vás. Co se týká mého názoru na Vaši společnost, už se opravdu nezmění, protože pokud se zeptáte "Vašich odborníků" na jakýkoli základní parametr požadovaného zboží, tak pokud to není na popisu zboží, letáku, nebo z venku na obale nejsou schopni Vám ho sdělit!!! Například vysavač - sací výkon a hlučnost, Led televize - obnovovací frekvence, typ USB portu, možnost nahrávání na USB, počet DVB tuneru a jejich typ atd. Nevím zda do Vašich obchodů chodí zákazníci, kterým stačí říct, krásné, skvělé výborné, ale mě to tedy nestačí!!!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2015 17:11, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.12.2015 13:10, před 9 lety

Vážený pane Kučero,

děkuji za Vaši odpověď.

Ještě jednou se omlouvám za způsobené komplikace a nedodaný manuál k výrobku. Prosím Vás proto touto cestou o sdělení čísla objednávky nebo jiných upřesňujících informací, abychom mohli Vaši objednávku jasně identifikovat a návod Vám obratem zaslat na Váš e-mailnebo v tištěné podobě na Vaši adresu.

Věřím, že bychom tímto způsobem mohli situaci alespoň částečně vyřešit k Vaší spokojenosti.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová,
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2016 08:24, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2016 10:22, před 9 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.