Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.9.2015 jsem na pobočku MP v Pardubicích donesl na opravu telefon Aligátor eXtremo R10 zakoupený v téže společnosti,s tím že bude termín dodání opraveného telefonu dne 28.9.2015. Telefon jsem donesl do servisu na popud ze strany výrobce,který na svých stránkách upozorňoval na výrobní vadu. Výrobní vada se týkala samovolného odesílání premium SMS.Do dnešního dne nemám ani opravený telefon ani vyjádření servisu. Dále podotýkám že telefon je starý jen několik měsíců a je v záruce.
Aligátor eXtremo R10
Odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Zákon o ochraně spotřebitele stanoví, že reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud nebyla prokazatelně dohodnuta lhůta pro vyřízení reklamace delší.
Pokud vada v této lhůtě není odstraněna, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitel by mohl z tohoto důvodu odstoupit a namítat nevyřízení reklamace řádně a včas v rozporu s § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Marné uplynutí lhůty pro řádné vyřízení reklamace zakládá právní fikci podstatného porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku má spotřebitel v takovém případě právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz.
Nevyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě je rovněž správním deliktem podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by mohl podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci k zahájení kontroly podnikatele.
Odpovědný za vyřízení reklamace je vůči kupujícímu výhradně podnikatel, u kterého bylo zboží zakoupeno, tedy se kterým byla uzavřena kupní smlouva ohledně prodaného výrobku. Nárok na výměnu zboží za identické bezvadné, popř. nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny, lze uplatnit výlučně ve vztahu k prodejci, servis je určený pouze k případné opravě a posouzení vady výrobku dle § 2172 občanského zákoníku.
Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat prodejci v písemné formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Dodejku je třeba uschovat pro potřeby pozdějšího dokazování. Prodejci je vhodné zároveň určit lhůtu k vrácení dlužné částky. Spotřebitel může také nárokovat náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s oprávněnou reklamací, a to dle § 1924 občanského zákoníku.
Nevrátí-li prodávající finanční prostředky v určené lhůtě, ocitá se v prodlení a lze na něm požadovat i úroky z tohoto prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.
Bude-li prodávající i nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli vyzvat ho k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu, a to nejméně 7 dní před případným podáním žaloby k soudu. V případném soudním řízení pak bude možné vymáhat kromě samotného dluhu i náhradu nákladů tohoto řízení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.