Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
18.9.2015jsem obdržela přes e-shop GigaMall od.fy Arol mob.telefon v krabici od jiného typu.Měl problém s příjmem SIM karty,16 hod.nabíjel,2xpřestal fungovat,vadný fotoaparát.Telefon byl evidentně dlouho používaný.22.9.jsem ho odeslala na rekl.odd.s průvodním dopisem a s požadavkem odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.25.9.odpověděli,že reklamaci berou na vědomí,ale vzhledem k nadměrnému opotřebení budu buď souhlasit se stržením 198Kč+DPH,nutných na jeho opravu,nebo telefon pošlou zpět.Nesouhlasila jsem,za 4 dny vlastnictví a nemožnosti používání jsem telefon nemohla opotřebovat.7 týdnů trvá nikam nevedoucí komunikace.Pracovnice L.Žouželková a H. Procházková neodpovídají na argumenty,nerespektují OZ,trvají na svém rozhodnutí,já rovněž.Požadovala jsem,aby můj případ předaly vedení firmy/JUDr Zuzana Pelikánová,Tomáš Pelikán/.Ujistily mě, že vedení firmy je téhož názoru.Navštívila jsem obě sídla ale nikde nikdo.Vyčerpala jsem už svoje možnosti.Obracím se proto na vás a prosím o pomoc.
Mobilní telefon Samsung Galaxy Trend Plus, tmavě modrý,výr. č. neznám
Od začátku požaduji odstoupení od kupní smlouvy a vrácení celé zaplacené částky t.j. 2490 Kč+121Kč zpětného poštovného /dodání bylo bez poštovného/.
|
Tweet |
Pokud v rámci uznané reklamace využije spotřebitelka své zákonné právo odstoupit od smlouvy, pak jsou obě smluvní strany povinny si vrátit vše, co podle zrušené smlouvy nabyly. Spotřebitelka je povinna vrátit zboží včetně příslušenství a prodejce bude povinen vrátit plnou výši zaplacené kupní ceny za výrobek. Pouze v případě, že by některou část výrobku či příslušenství nebyl spotřebitel schopen vrátit, byl by prodejce oprávněn o to snížit vracenou kupní cenu. Odstoupením od smlouvy vzniká právo na vrácení zaplacené kupní ceny v plné výši. Dojde-li ke krácení sumy ze strany prodejce, měl by jej poškozený vyzvat k vydání neoprávněně zadržované částky.
Pokud se jednalo v daném případě o uplatnění reklamace, v rámci které byl uznán nárok spotřebitelky na odstoupení od smlouvy, má spotřebitelka rovněž v rámci uznané reklamace právo požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů v souladu s § 1924 občanského zákoníku. Pokud tedy odstupuje od smlouvy z toho důvodu, že bylo prodejcem doručeno vadné nebo poškozené zboží, má právo na proplacení „poštovného“ v obou směrech ".
Prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění podle § 13 zákona o ochraně spotřebitele. Ve stížnosti uvedený způsob informování spotřebitele o způsobu a rozsahu vyřízení reklamace nelze považovat za řádný, kdy při přiznání nároku na odstoupení od smlouvy je prodejcem snížená vracená částka o tvrzené částečné opotřebování, poškození výrobku. Toto jednání prodejce by bylo možné kvalifikovat jako v rozporu s § 13 zákona o ochraně spotřebitele. Dodržování zákona o ochraně spotřebitele dozoruje Česká obchodní inspekce, které by mohl spotřebitel dát podnět ke kontrole u prodejce, zda dodržuje povinnosti dané zákonem.
Prodávající odpovídá kupujícímu (spotřebiteli) za to, že věc je při převzetí kupujícím bez vad, tedy že má zákonem stanovenou jakost v době převzetí podle § 2161 občanského zákoníku. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, zákon předpokládá, že věc byla vadná již při převzetí. Zákonnou domněnku o existenci vady při převzetí může prodávající vyvrátit pouze důkazem, že věc v době předání vadu neměla, nestačí to tedy jen tvrdit. Důkazní břemeno leží v průběhu 6 měsíců od převzetí na prodejci, nikoli spotřebiteli, tak jako i v daném konkrétním případě, kdy telefon převzala spotřebitelka dne 18.9.2015 a dne 22.9.2015, tj. po 4 dnech od převzetí, byl odeslán k reklamačnímu řízení.
Spotřebitelka nám poskytla následující doplňující informace ke zveřejněné stížnosti:
Dnes jsem v nabídce GigaMallu objevila stejný typ i barvu telefonu(zn. Samsung Galaxy Trend Plus tmavě modrý) jaký jsem já před dvěma měsíci reklamovala a za který mi do dnešního dne dluží Arol peníze. Tehdy i dnes uvádějí 1kus na skladě. Mám silné podezření, že se jedná o tentýž telefon, který jsem já reklamovala.
Podnikatel má možnost se k případu vyjádřit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.