Společnost


Petr Studnička

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

87%
13%
Toto skore je založeno na 8 stížnostech.

#8228Nekomunikuje, nereaguje na žádné vnější podněty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.11.2015, před 9 lety

Miloslav Pála

Znění stížnosti

Začátkem září mi pan Studnička potvrdil přijetí reklamace nefunkčních hodinek iMacwear M7 s tím že jsou neopravitelné a že vrátí peníze na můj bankovní účet o jehož číslo požádal.Od té doby nekomunikuje a nereaguje na e-maily.Jeho kontaktní telefon je odpojen z provozu.Nechápu, že tento "podnikatel" dále nabízí své služby na internetu.


Produkt

Tzv.chytré hodinky iMacwear M7,Hodinky jsem reklamoval , jelikož měly být vodotěsné,po první procházce v děšti do nich nateklo a přestaly zcela fungovat


Požadované řešení

Samozřejmě vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2015 11:49, před 9 lety

Pokud bylo v rámci reklamačního řízení rozhodnuto prodejcem o způsobu vyřízení reklamace vrácením zaplacené kupní ceny za reklamovaný výrobek, řídí se čas plnění podle zákonného ustanovení § 1958 odst. 1, 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud tedy spotřebitel nemá s prodávajícím sjednaný konkrétní čas plnění, může jakožto věřitel požadovat plnění ihned a prodávající jakožto dlužník je poté povinen splnit závazek bez zbytečného odkladu.

Pro případ nečinnosti prodejce v souvislosti s vyplacením kupní ceny za reklamovaný telefon, je možné zaslat prodávajícímu výzvu k plnění dlužné částky. Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně zadržované hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji rozhodně doporučujeme (nejlépe doporučeně s dodejkou). Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se spotřebitel může svého nároku domáhat u soudu.

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (Petr Studnička, 340 21, Strážov 326). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Pro případ, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.

Spotřebitel by měl ze zákona od prodejce obdržet písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace (reklamace uznána, řešení odstoupení od smlouvy), což bude v daném případě rovněž podstatné pro případné vymáhání nároku na zaplacení kupní ceny reklamovaného telefonu. Prodávající je dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění uvedených povinností je správním deliktem a prodávajícímu může být uložena pokuta ze strany České obchodní inspekce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2016 11:31, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.