Společnost


Jana Radová

Počet nahlášených stížností:177
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 26 stížnostech.

#8240Prodlení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 13 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.11.2015, před 9 lety

Andrea Navarová

Znění stížnosti

Vypadá to, že paní Radová nemá žádný zájem cokoli řešit a ještě posílá mail , že zboží v pátek zašle. Ovšem neudává, který pátek má na mysli. Již jsem zaslala předžalobní upomínku. Nechcete se se mnou někdo spojit v případě žaloby, ať je částka vyšší? Snaha o komunikaci není, byť jsem stále velmi zdvořilá...


Produkt

mixér a spiralizér


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2015 09:00, před 9 lety

České právo nezná a nepřipouští institut hromadné žaloby nebo princip kolektivního odškodnění. Za stavu současného právního řádu musí každý spotřebitel podat žalobu sám.

Požaduje-li spotřebitelka neúspěšně po podnikatelce vrácení peněžité částky za nedodané zboží a dosavadní pokusy o mimosoudní řešení spotřebitelského sporu nebyly úspěšné, lze přistoupit k vymáhání nároků soudní cestou – prostřednictvím návrhu na vydání platebního rozkazu. Jedná se o zvláštní druh žaloby.

Platební rozkaz je rozhodnutí soudu, které může být vydáno jen v případě, kdy žalobce nárokuje zaplacení peněžité částky a právo na její zaplacení vyplývá již z žalobcem doložených skutečností. Pro platební rozkaz je charakteristické, že k jeho vydání obvykle dojde bez nařízení soudního jednání a bez vyjádření druhé strany, a to v horizontu několika týdnů od doručení návrhu na jeho vydání k soudu.

Pokud žalovaný po doručení platebního rozkazu nepodá odpor, stává se rozhodnutí soudu pravomocným. Pravomocné rozhodnutí soudu je tzv. exekučním titulem, na základě kterého může oprávněný podat návrh na nařízení exekuce nebo soudního výkonu, a to v případě, že žalovaný v uvedené lhůtě neplnil.

Návrh na vydání platebního rozkazu podává žalobce k příslušnému soudu, tj. zpravidla k okresnímu soudu (v Praze k příslušnému obvodnímu soudu, v Brně k Městskému soudu), v němž se nachází místo podnikání obchodníka (žalovaného), je-li fyzickou osobou. Vzor pro podání žádosti o platební rozkaz naleznete na stránkách www.dtest.cz.

V tomto případě by bylo možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2015 08:28, před 9 lety

Od spotřebitele jsme obdrželi následující vyjádření:

Čoi se vyjádřila takto
V případě, že prodávající nesplní svou povinnost dodat zboží za podmínek uvedených v
kupní smlouvě, či nesplní nějakou jinou povinnost stanovenou zákonem (např. vrátit kupní
cenu), je oprávněn rozhodnout o povinnosti splnit smluvní podmínky pouze soud.
Pokud v rámci realizace zakázky došlo na Vaší straně ke vzniku škody, máte právo ji
vymáhat na tom, kdo jí zavinil (provozovatel) z titulu odpovědnosti za škodu. Tuto škodu je
třeba vyčíslit a uplatnit její zaplacení. Tento postup však nesouvisí s řešením odpovědnosti
za vady (reklamací), neboť náhrada škody je založena jiným právním titulem a platí pro její
uplatnění nejen jiná promlčecí doba, a to 3 roky, ale i jiný režim při samotném řízení, neboť
je třeba prokazovat zavinění. V případě, že provozovatel nebude ochoten svou povinnost k
náhradě škody splnit, je třeba se se svým nárokem obrátit na příslušný soud, který je
oprávněn v předmětné věci rozhodnout. Česká obchodní inspekce není oprávněna do těchto
vztahů zasahovat.
Dále Vám k Vašemu podnětu uvádíme, že spotřebitelům doporučujeme před uzavřením
závazné objednávky - kupní smlouvy pomocí komunikace na dálku (prostřednictvím
internetu), sledovat recenze od spotřebitelů, zda se jedná o solidního obchodníka a u
neověřeného podnikatelského subjektu nedoporučujeme platbu předem. Současně Vám
doporučujeme ohlásit celou záležitost Policii ČR.
S pozdravem

Tímto považuji za nevyhnutelné i pro ostatní poškozené nahlášení na policii.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2016 15:35, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.