Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V srpnu 2013 jsem se společností Noir Interier s.r.o. uzavřel smlouvu o dílo na realizaci úsporných opatření v rámci programu Nová zelená úsporám 2013. V rámci těchto opatření měla být vyměněna okna, zateplena fasáda, sokl, zatepleny stropy na půdě a ve sklepě a provedena oprava a zateplení balkónu. Součástí této smlouvy mělo být i vypracování projektové dokumentace a dodání veškerých podkladů pro žádost o dotaci v tomto programu.
Do podpisu smlouvy a zaplacení první zálohové faktury vše fungovalo normálně. Po tomto datu byl však problém cokoliv s touto společností řešit. Na stavbu nastoupili o měsíc později (údajně neměli k dispozici stavební materiál, i když olomoucké stavebniny praskaly ve švech, navíc během tohoto měsíce mohli pracovat na zateplení jiných částech domu než na zateplení fasády, například opravě balkónu, zateplení stropu na půdě ...). Jak jsem ale posléze zjistil, důvodem tomu bylo, že řešili zakázku na jiném domě.
Po tom, co konečně nastoupili na stavbu a vybourali mi na domě veškerá okna a začali s realizací zateplovacího systému, jsem zjistil, že používají zcela jiný stavební materiál, než byl dohodnut a předkládán v položkových rozpočtech před podpisem smlouvy. Rovněž mi oznámili, že pochybili v projektové dokumentaci a budu muset vyměnit i kotel, což představuje investici min. dalších 150.000 Kč + přepracování projektové dokumentace.
Vrcholem však bylo, když stavbyvedoucí J. Č. byl vyzván stavebním dozorem z DEKAtelieru k předložení technologického předpisu, podle kterého měla probíhat realizace zateplovacího systému, tak ani nevěděl, co to je! Podle toho také realizace celá vypadala.
Při realizaci ignorovaly veškeré dodržování certifikace systému, technologické předpisy výrobců, ČSN norem, ... . Stavební dozor zcela ignorovali a slovně napadali, což nakonec skončilo i výhružkami na mou osobu. Důsledkem toho je více než 80 reklamací, které do dnešního dne nebyly odstraněny.
Navíc mi snažili předkládat k podpisu antidatované dodatky ke smlouvě s navýšenou cenou díla a pozměněným složením položkového rozpočtu (samozřejmě k horšímu) než bylo dohodnuto před podpisem smlouvy.
Odmítali mi předložit jakékoliv certifikáty o jejich odborné způsobilosti a certifikáty k dodanému materiálu s neustálými výmluvami, že je zapomněli na firmě apod.. To navíc bylo doprovázenou neustále snahou dílo předat, případně jejich části, i když nebylo vůbec dokončeno. K dokončení do dnešního dne zbývá dodělat zateplení fasády, soklu, stropů na půdě a ve sklepě, oprava balkonu, … .
Zjistil jsem také, že projekt je značně předimenzován a předražen (snaha se opět bezdůvodně obohatit). Navíc bylo zjištěno, že na zateplení soklu a verandy dotaci čerpat není možné, a tím pádem i zateplení je zbytečné. Zbytečně tak byly měněny 2 roky stará okna a dveře ve sklepě a dveře na verandě, zateplovány sokly a veranda.
Na tuto společnost bylo podáno i trestní oznámení na Policii ČR Lutíně, ty mi sice potvrdili, že mi okna dodali jiná, ale trestné stíhání zastavili, že údajně nedošlo k naplnění skutkové podstaty trestného činu s tím, že se mám obrátit na občanskoprávní soud. Vyhrožováním a ostatním podvodům se stavebním materiálem se ani nezabývali!!!
Aby v trestné činnosti nepokračovali nadále, musela zasáhnout až Česká obchodní inspekce v Olomouci.
Současná způsobená škoda je 1.450.000 Kč.
Problém řešen s právníky, ale z jejich strany dochází neustálému jen slibování a protahování sporu, to už trvá přes 2 roky. Na firmu je nyní podána žaloba.
Příklady reklamovaných vad u společnosti Noir Interier s.r.o. (vzhledem k omezené kapacitě tohoto příspěvku na 1000 slov uvádím pouze prvních 5):
1)Podvod s okny - součinitel prostupu tepla oken neodpovídá projektové dokumentaci ani deklarované hodnotě ve smlouvě o dílo. Dle smlouvy mají mít okna hodnotu Uw=0,7 W/m2K se zasklením Ug = 0,6 W/m2K a jimi předkládaný SVT kód 1393. Okna, která byla na stavbu skutečně dodána, mají však parametry mnohem horší a certifikovanou hodnotu Uw mají pouze 0,82W/m2K (potvrzeno Policií ČR). Dle NZU2013 mají skutečně dodaná okna přidělen SVT kód 4288.
2)Při montáži oken nebyla řada otvorů pro montáž oken řádně připravena. Pásky se lepily na vápenopísčitou omítku, tvárnice, cihly, beton atd.. Vyjádření výrobce pásek illbruck k danému stavu: „Stavební otvory nebyly připravené a tedy nevhodné pro kvalitní osazení a utěsnění prvků (chybí materiál, podklad je velmi nerovný, okolní plochy jsou kompletně rozbité atd.)“. V důsledku toho následně došlo k odlepení pásek. Dolepování pásek řešili podlepením pomocí tmelu Würth K+D. Dle výrobce Würth „K+D lepidlo nelze použít na lepení parotěsných i paropropustných pásek, nesplňuje požadované parametry, aby systém potom fungoval jako celek“.
3)Šedý EPS polystyren pro zateplení pláště domu lepen lepidlem Weber LZS700.
Dle výrobců EPS polystyrenu, lepidlo LZS700 není vhodné pro lepení šedého polystyrenu a má se používat min. lepidlo LZS710.
To potvrdil i p. M. V. (obchodně technický poradce Weber pro Prahu sever):
„je vhodné lepidlo pro lepení šedého EPS 70F polystyrénu lepidlo weber.therm klasik (LZS710) nebo weber.therm elastik (LZS720), elastik je vhodný i pro lepení desek z polystyrenu XPS“.
Dle dohody před podpisem smlouvy měli použít lepidlo LZS720, to bylo naceněno i v cenové nabídce. Skladbu materiálu navrhoval technik Weberu p. M. (vylepování polystyrenu mělo být lepidlem LZS720, základní vrstva vytvořena lepidlem LZS730. Ani jedna věc nedodržena).
Pro montáž tohoto polystyrenu ani není společnost Noir Interier s.r.o. registrována v NZU!!!
4)Nezakrývání vylepeného šedého polystyrenu a fasády dle technologického předpisu výrobce ETIC i na opakované výzvy stavebním dozorem. Hrubé porušení technologického předpisu, která vedlo k popraskání základní vrstvy fasády a následně i fasády. Teplota povrchu exponovaného polystyrenu dosahovala i 60°C. Dle technologického předpisu ETIC při aplikaci (nanášení) hmot (lepidla) je nutné se vy varovat přímému slunečnímu záření, větru a dešti.
Při podmínkách podporujících rychlé zasychání omítky (teplota nad 25°C, silný vítr, vyhřátý podklad, apod.) musí zpracovatel zvážit všechny okolnosti (včetně např. velikosti plochy) ovlivňující možnost správného provedení – napojování a strukturování. Desky z šedého EPS se z důvodu tmavé barvy nesmí být skladovány ani zpracovávány na přímém slunci!!!
Fasádní lešení musí být opatřeno sítěmi pro stínění slunečního záření. Při podmínkách prodlužující zasychání je třeba počítat … . Nic z toho bohužel nebylo dodrženo i na opakované zápisy do stavebního deníku!!!
5)Použitý polystyren pro zateplení domu není Weber GreyWall, jak bylo požadováno a bylo i předkládáno společností, ale Bachl Extrapor.
Okna a dveře Slovaktual Pasiv HL, zateplovací systém Weber, Isover
Požaduji odstranění všech vad a škod, které se při realizaci úsporných opatření dopustili. Požaduji dodržování technologických předpisů výrobců, norem ČSN, certifikaci systému, ..., tak jak se ve smlouvě o dílo zavázali.
|
Tweet |
Zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Zjistí-li objednatel, že zhotovitel porušuje svou povinnost, může požadovat, aby zhotovitel zajistil nápravu a prováděl dílo řádným způsobem. Neučiní-li tak zhotovitel ani v přiměřené době, může objednatel odstoupit od smlouvy, vedl-li by postup zhotovitele nepochybně k podstatnému porušení smlouvy (dílo nebylo dokončeno). Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno. Právo na zaplacení díla vzniká provedení díla. Zhotovitel však může požadovat zálohu.
Byla-li věc k provedení díla dodána (např.: okna) také zhotovitelem, je vůči této věci v postavení prodávajícího. V takovém případě má spotřebitel práva, která mu náleží při zakoupení věci v obchodě. Prodávající odpovídá za to, že věc nemá při převzetí vady. Za vadu se považuje zejména to, když věc nemá vlastnosti, které byly ve smlouvě sjednány nebo se dají očekávat. Věc musí také vyhovovat právním předpisům.
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Spotřebitel může požadovat nápravu v podobě opravy věci, není-li to možné, má možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci, prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší. Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné vyzvat společnost písemně za pomoci poskytovatele poštovních služeb (ponechat si dodejku a kopii dopisu pro případné dokazování).
Pokud společnost nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který ji může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad (jak již také spotřebitel dle popisu stížnosti učinil).
Spotřebitel také může požadovat po zhotoviteli náhradu škody, které mu vznikla kvůli nedodržení zákonného postupu při provádění díla. V takovém případě by musel spotřebitel prokázat vznik újmy a že tato újma byla zapříčiněna porušením zákonné povinnosti uložené zhotoviteli.
Spotřebitel nás požádal, zda by mohl případ doplnit o další informace. Na základě této žádosti stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele.
Dobrý den, v příloze přikládám seznam reklamovaných vad, které do dnešního dne nebyly odstraněny.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.