Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#8246Pokuta za porušení smlouvy s O2

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2015, před 9 lety

Jirka Šavrňa

Znění stížnosti

Dobrý den. Dal jsem se svým číslem výpověď v O2 a odešel k jinému operátorovi. Smlouva mi končila 5.10.2015. Dal jsem 13.8.2015 výpověď k tomuto termínu 5.10.2015 s žádostí o ČVOP. Výpověď s ČVOP mi došlo k 25.9.2015.
Následně mi začali chodit SMS, že jsem dlužníkem. V moje O2 žádná dlužná faktura není a dostal jsem ji až na vyžádání. Tam jsem se dověděl, že je to pokuta za předčasné ukončení smlouvy na částku 70,- Kč. Nejde o těch 70 ,-Kč, ale je to možný ??? Předčasně smlouvu o cca 10 dní ukončilo samo O2, ale pokutu jsem dostal já.


Požadované řešení

Podle mě by O2 nemělo dávat pokutu za nezaviněné předčasné ukončení smlouvy a tuto zrušit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2015 15:43, před 9 lety

Dle § 63 odst. 1 písmena p) zákona o elektronických komunikacích, v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, musí smlouva obsahovat informace o výši úhrady, která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Spotřebitel dal podle všeho výpověď 13.8.2015. Od tohoto dne mu tedy počala běžet 42denní výpovědní doba. Ze zbytku času, po který ještě měla platit smlouva po uplynutí výpovědní doby, se vypočítá výše zmíněným způsobem sankční poplatek (pokuta).

Pokud spotřebitel s vyměřenou pokutou (sankcí) přesto nesouhlasí, doporučujeme mu uplatnit její reklamaci, popřípadě se následně s námitkou proti vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad. Podání reklamace nemá odkladný účinek. Je rovněž možné podat žádost na Český telekomunikační úřad, aby rozhodl, že podání reklamace má odkladný účinek. Toto vyjádření je pak závazné i pro operátora.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.11.2015 13:46, před 9 lety

Vážený pane Šavrňo,

vaše podání již bylo řešeno v reklamaci ze dne 4.11.2015 a bylo posouzeno jako oprávněné, proto došlo ke stornu vystavené smluvní pokuty, o čemž vás informovali naši specialisté telefonicky a také prostřednictvím SMS.
Věřím, že tímto byla celá záležitost dořešena, a za vzniklé komplikace se velice omlouvám.

S pozdravem

Renáta Drastichová
Guru pro Social Media

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
16.11.2015 14:04, před 9 lety


Jirka Šavrňa

Hodnocení:

Komentář: Ano. Z O2 sami z reklamačního volali a reklamaci obratem uznali. Tady jsem to neměl jak oznámit. Děkuji dTestu i O2 za aktivitu k vyřešení stížnosti.