Společnost


Martin Mareš

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#8248Neuznané vrácení zboží do 14 dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 8 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2015, před 9 lety

Helena Černá

Znění stížnosti

dne 15.9. jsem zakoupila přez inter.obchod teplákovou soupravu , která byla vedená jako nová , skladem poslední kus, po obdržení dne 21.9. jsem obratem odeslala zpět prodejci( s tím že mi zobží nevyhovuje).
odepsáno v emailové komunikaci , že nemám nárok na vrácení peněz že zboží bylo přeprodáváno od jiné zákaznice , tudíž se prý jednalo o komisní prodej , s tím jsem já nesouhlasila , jelikož mi tuto informaci nikdo předtím nepodal ani nebylo uvedeno v inzerci , že by se jednalo o komisní prodej....
pan přestal už po té komunikovat , balíček se mi vrátil zpět s teplákovou soupravou i dopis , který jsem mu poslala s výzvou o vrácení peněž, momentálně mu byla odeslána předžalobní výzva , na kterou doposud také nereagoval.
v inzerci je ted uvedeno u této teplákové soupravy , že je to komisní prodej , v době 15.9. to tam prodejce uvedené neměl, možno doložit z kopie inzerátu z 15.9.je z naší společné emailové komunikaci. Fakturu jsem žádnou od prodejce neobdržela...


Produkt

dámská tepláková souprava vel XL, http://www.mimibazar.cz/foto.php?id=77016739


Požadované řešení

žádám o vrácení peněz , a zároven náklady, které mi vznikly s vrácením zboží a odesíláním výzev ohledně vrácení peněz.... všechny podklady o poštovném mám k dispozici ...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2015 14:23, před 9 lety

Spotřebitelka ve stížnosti bohužel neuvedla potřebné údaje k identifikaci podnikatele, jeho jméno a příjmení, identifikační číslo, proto nelze podnikatelský subjekt dohledat ve veřejných rejstřících.

Někteří prodávající se snaží, aby jejich činnost na prodejních serverech ( jako je například Mimibazar) působila jako nepodnikatelská, a to přesto, že nabízejí nové zboží i na objednání opakovaně, soustavně a za účelem zisku. V takovém případě se může jednat o tzv. neoprávněné podnikání.

Neoprávněným podnikání se rozumí provozování živnosti bez příslušného živnostenského oprávnění pro tento typ živnosti. Živnostenský úřad je oprávněn trestat takové přestupky proti živnostenskému zákonu. Fyzická osoba, která provozuje činnost, která je živností volnou, aniž by pro tuto živnost má potřebné živnostenské oprávnění, se dopouští přestupku, za který může být uložena živnostenským úřadem peněžitá pokuta a opatření ke zjednání nápravy.

Avšak i při nákupu spotřebitele u prodávajícího, který nemá podnikatelské oprávnění, ale jeho činnost má znaky podnikatelské aktivity, nejsou spotřebitelská práva dotčena (např. právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu, na klasickou dvouletou záruku apod.), ale je často komplikovanější se u takových subjektů těchto zákonných práv dovolat. Podle § 27 zákona o ochraně spotřebitele platí ochrana spotřebitele i při neoprávněném podnikání. Spotřebitelka by mohla v daném případě podat podnět rovněž České obchodní inspekci.

Spotřebitelka se rozhodla v daném případě využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), kdy spotřebitelka má právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet ani reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitel může využít tohoto práva, aniž by musel své rozhodnutí jakkoliv prodejci zdůvodňovat. Toto právo musí prodávající vždy respektovat.

Výjimky z práva na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů uzavřené na dálku jsou taxativně (jedná se o uzavřený výčet) dány zákonem v § 1837 a § 1840 občanského zákoníku. Tudíž je nelze prodejcem v neprospěch spotřebitele rozšiřovat.

Pokud by spotřebitelka dodatečně uvedla základní identifikační údaje prodejce (jméno a příjmení, identifikační číslo), budeme stížnost veřejně publikovat a vyzveme podnikatele k vyjádření k podané stížnosti spotřebitelky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2015 09:51, před 9 lety

Spotřebitelka nám poskytla informace, které umožnily identifikovat obchodníka. Stížnost bude nyní zveřejněna a podnikatel má možnost se k případu vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2015 11:01, před 9 lety

Spotřebitelka nám zaslala sdělení, ve kterém nás informovala, že ji bylo od obchodníka přislíbeno vrácení peněžních prostředků. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která bude mít možnost potvrdit přijetí peněžních prostředků, vyjádřit své hodnocení případu a stížnost následně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.11.2015 12:34, před 9 lety

Podnikatel nás požádal o prostor pro reakci na vyjádření spotřebitelky. Stížnost proto znovu otevíráme a obchodník má nyní možnost vložit k případu svůj komentář.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2016 10:49, před 9 lety

Podnikatel nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.4.2016 10:49, před 9 lety


Helena Černá

Hodnocení:

Komentář: zboží mi bylo po 2 měsících uznáno , jako vrácení do 14 dnů , ale nebyly mi proplaceny náklady ve výši poštovného , jelikož jsem musela zaplatit pojištění zboží daný hodnoty balíčku , prodejce mi vrátil poloviční cenu toho co jsem zaplatila . celkově mé hodnocení je negativní na stranu prodejce ....