Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
20. února 2015 jsem si zakoupil na eshopu gigamall.cz mobilní telefon. Jako běžný uživatel jsem si nevšímal detaily jako jsou čísla IMEI a podobně. Mobil funkční, tak nebylo co řešit.
Po měsíci nefunkční display, problém s telefonáty - reklamace. Opravili display, problémy s telefonáty neopravili (myslel jsem, že to bude chyba v systému, nebo nějaké chytré gesto apod.) - nechal jsem to být.
Červen - opět ta samá chyba, nefunkční display - druhá reklamace, která byla zamítnutá z důvodu nevhodného zacházení s telefonm. Po sdělení svých argumentů (telefon jako nový, na displayi ani škrábanec) mi display nakonec opravili a nahráli nový operační systém kvůli problémům s telefonáty.
Následuje další zjištění, po reklamaci nefungujou senzorová tlačítka (dotyková tlačítka pod displayem - zpět, návrat do menu). Začal jsem zjišťovat a navštívil oficiální servis Samsung, kde mi potvrdili neovlivnitelnou závadu ze strany uživatele. Další zjištění - čísla IMEI nesouhlasí (nálepka na telefonu x v systému + na krabičce) - prodejce se vymlouvá, že to bylo způsobené výměnou základní desky - oficiální servis Samsung mi vyvrátil tento výrok (protože i při výměně z. desky musí být IMEI na nálepce a krabičce stejný, systém se přizpůsobí - máme spor) a má podezření na černé zboží. Bylo mi doporučeno buď odstoupit od kupní smlouvy z důvodu neodpovídajícího zboží podle jeho popisku, nebo požadovat o změnu IMEI + oprava telefonu.
Reklamace i odstoupení zamítnuté, z důvodu neopatrným zacházením. Neopatrným zacházením jsem přeci nemohl změnit IMEI aby nesouhlasila, a ani jsem nemohl někde přerušit kontakty, aby byla senzorová tlačítka
Samsung Galaxy S4, zakoupený 20. února 2015, vzhledem k tomu, že se u zařízení projevují uživatelem neovlivnitelné závady, a to několikrát v krátkém časovém intervalu (7 měsíců od uzavření kupní smlouvy – třetí reklamace), nasvědčuje to k nákupu neoriginálního zařízení z černého trhu
Pokud se projeví, že se jedná o neoriginální zařízení (což se podle IMEI prokázalo), existuje jenom jedno řešení - vrátit peníze
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel se závěry reklamace a dožaduje se nápravy, musí závěry reklamace rozporovat (tedy, že závada nebyla způsobena neopatrným zacházením). Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Spotřebitel tedy může následně požadovat řádné vyřízení reklamace nebo rovnou odstoupit od smlouvy, neboť nesprávné vyřízení reklamace se považuje za podstatné porušení smlouvy. Odstoupení od smlouvy má za následek, že se smlouva ruší od počátku a smluvní strany si vrátí to, co si vzájemně plnily. Mimo to má také právo na náhradu svých účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Není-li ani po předložení znaleckého posudku spor vyřešen, jelikož prodávající předložený znalecký posudek nepovažuje za dostatečně prokazatelný, je možné se svého práva domáhat před soudem. V tomto případě totiž pouze nezávislý soud může rozhodnout, na čí straně leží právo.
Je velmi důležité, aby spotřebitel si dobře uschoval všechny písemnosti, korespondenci týkající se reklamace, rovněž i případná písemná vyjádření prodejce k reklamaci z důvodu prokazatelnosti jednání pro případ soudního sporu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.