Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 4.4.2014 jsem koupil v prodejně ALZA notebook Lenovo (kupováno na firmu). Zhruba v polovině tohoto roku jsem se rozhodl přeinstalovat operační systém. Po prvním restartu však již NB nenaběhl (zůstala pouze svítit obrazovka bez jakékoliv informace). Zkoušel jsem ho restartovat nejprve pomocí tlačítka power a poté pomocí tlačítka recovery key na boku NB (pomocí hrotu propisky) v zapnutém i vypnutém režimu. Bez výsledku.
28.7.2015 jsem dal NB do reklamace s tím, že byl přijat bez známek poškození. Zboží bylo zasláno do servisu, odkud přišla 14.8.2015 informace, že je zboží poškozeno (poškozený case přístroje - zamáčknutý recovery key). NB tedy nemůže být opraven v rámci záruky, ale posílají cenový návrh na opravu mechanických částí. I když jsem si nebyl vědom toho, že bych promáčknutí způsobil, tak NB potřebuji k práci a tudíž jsem s cenovým návrhem souhlasil. Poslali jsme NB zpět do servisu s informací, že s cenovým návrhem souhlasím a žádám o opravu.
28.10.2015 byl poslán NB zpět na prodejnu s vyjádřením, ze nemají náhradní díly. Na prodejně ALZA jsem dostal jsem kontakt na jiný servis, kde si ovšem účtují za diagnostiku i za transport NB do servisu. Poraďte prosím, jak teď postupovat - co když se ukáže, že mechanické poškození není příčinou problému, mohu potom uplatnit záruční opravu ?
Předem díky.
Notebook Lenovo IDEAPad s510p
Ideálně výměna zboží / vrácení peněz. Jsem ochotný přistoupit i na zaplacení opravy za přijatelnou cenu (pokud se ukáže opodstatněná a problém se tím skutečně vyřeší), ale nehodlám si už dopisovat se servisem a řešit to osobně.
|
Tweet |
Jelikož zboží bylo zakoupeno na „firmu“, tedy v rámci podnikatelské činnosti, není kupující v postavení spotřebitele. Uplatní se tak obecná ustanovení občanského zákoníku o koupi, nikoli o koupi zboží v obchodě.
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány (předmět koupě musí být v ujednaném množství, jakosti a provedení; nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý), je vadná. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později.
Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.
Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, na odstranění vady opravou věci, na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo má právo odstoupit od smlouvy. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Bylo-li rozhodnuto prodávajícím o uplatnění práva z vadného plnění jako o neoprávněném, ale kupující s těmito závěry nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí uplatnění svého práva rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí uplatnění práva z vadného plnění, může se kupující dožadovat svého práva na nápravu. Kromě toho má také kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním práva z vadného plnění (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážený pane Šmejkale,
našim zákazníkům nabízíme i v případě mechanického poškození plnou asistenci a opravy zprostředkováváme tak, aby Vás to co nejméně zatížilo. Po předání zboží a upřesnění požadavků Vám předáme jen informaci servisu o případném cenovém návrhu kvůli Vašemu schválení. Podle informací v našem systému jste zboží před měsícem opravené převzal na naší pobočce v Bystrci. Mohu Vás poprosit o upřesnění, zda byla oprava vyřízena podle Vašeho přání a notebook je nyní plně funkční?
Předem děkuji a přeji Vám pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Dobrý den,
v tuto chvíli již mám opravený a funkční NB skutečně doma.
Díky
Vážený pane Šmejkale,
děkuji moc za upřesnění. Jsem ráda, že je situace pro Vás úspěšně vyřízená.
Přeji Vám pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení: