Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U firmy Handy Mobil s.r.o., alias Hanmobil s.r.o., Mezibranská 13, Praha 1 jsem cca před rokem koupil nový mobil. Je tedy v záruce. Když postupně nastaly tři závady, z toho dvě vážné (telefon nezvoní, protistraně není rozumět), odnesl jsem mobil na uvedenou adresu k předání do záruční opravy.
Zaměstnanci hotelu, který sídlí na téže adrese, mi sdělili, že firma Handy Mobil se odstěhovala neznámo kam. Podíval jsem se tedy na její webovou stránku http://www.handymobil.cz/kdo-jsme, abych to zjistil. Na ní firma uvádí, že "Od 1.6 2015 přerušujeme naši prodejní činnost a nadále se zabýváme pouze záručním servisem.
Pokud máte problém s Vaším přístrojem, zašlete jej prosím na adresu: Hanmobil s.r.o., Mezibranská 13, Praha 1 110 00 s podrobným popisem závady. Telefon Vám bude v rámci záruky opraven a zaslán zpět na Vaši adresu.
V případě dotazu nás kontaktujte na: info@handymobil.cz."
Za nemalé poštovné jsem tedy svůj mobil odeslal jako "balík do ruky" na udanou adresu, ale přišel zpět z důvodu "odstěhování". Telefon má firma vypnutý, na mail nereaguje.
Mobil Sony Ericsson Xperia X2.
Záruční oprava telefonu, náhrada poštovného.
|
Tweet |
Dle údajů z obchodního rejstříku je společnost Hanmobil s.r.o. stále aktivní, měla by tedy dostát svým závazkům. Společnost se zavázala dle aktuálních údajů z veřejné části živnostenského rejstříku vypořádat případné závazky po ukončení činnosti v provozovně dle § 31 odst. 16 živnostenského zákona na následující adrese: Mezibranská 1450/13, 110 00, Praha - Nové Město, což však dle zjištění spotřebitele nečiní.
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem, za který může Česká obchodní inspekce obchodníka sankcionovat. Doporučujeme tedy spotřebiteli, aby ČOI podal podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (konkrétně § 19).
Pokud byla, tak jako v tomto případě zrušena pouze provozovna prodejce, pak může spotřebitel reklamovat v jakékoli jiné provozovně, nebo poslat písemně reklamaci na sídlo společnosti (Hanmobil s.r.o., Mezibranská 1450/13, Nové Město, 110 00 Praha 1), což však spotřebitel dle údajů ve stížnosti učinil. Spotřebitel musí dbát na to, aby jeho jednání bylo prokazatelné pro případ sporu, tedy reklamovat, popřípadě odstoupit od smlouvy, prostřednictvím poštovní přepravy, pokud možno doporučeně s dodejkou.
Doporučujeme spotřebiteli vzhledem k tomu, že společnost v rozporu se svými povinnostmi nepřebírá zásilky v místě svého sídla, pokusit se uplatnit reklamaci zakoupeného telefonu na adrese jednatelky společnosti uvedené ve veřejném rejstříku MARCELA ZEZULKOVÁ, dat. nar. 21. dubna 1956, Nádražní 887, 294 21 Bělá pod Bezdězem. Jednatelka společnosti je statutárním orgánem společnosti a tudíž dle zákona zastupuje společnost ve všech záležitostech dle § 164 občanského zákoníku.
Platí, že právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (tedy reklamace se považuje za uplatněnou a začíná běžet lhůta k vyřízení reklamace). Pokud nebude zásilku převzata, je nutné vycházet z ustanovení § 573 občanského zákoníku, který upravuje domněnku doby dojití tím způsobem, že se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání a od tohoto okamžiku poběží lhůta pro vyřízení reklamace v délce 30 dní.
Pokud spotřebitel uplatní výše uvedeným způsobem reklamaci (vytkne vadu výrobku, popíše její projevy, zvolí nárok z odpovědnosti za vady) a zašle společně s reklamačním dopisem výrobek k posouzení podnikateli, avšak podnikatel vůbec nepřevezme uplatněnou reklamaci, popřípadě nevyrozumí spotřebitele v zákonné lhůtě o způsobu vyřízení reklamace, pak bude spotřebitel moci odstoupit od uzavřené kupní smlouvy z důvodu nevyřízení uplatněné reklamace řádně a včas.
Nevyřízením uplatněné reklamace ve lhůtě 30 dní ode dne uplatnění, pokud nebyla prokazatelně sjednána mezi stranami lhůta delší, se dopouští podnikatel správního deliktu dle zákona o ochraně spotřebitele § 19 odst. 3 s možností pro spotřebitele podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci k provedení kontroly u podnikatele.
Odstoupení od smlouvy je platné od chvíle dojití druhé straně. Pokud prodejce nereaguje na emailovou korespondenci, popřípadě nebere telefon, je třeba zaslat odstoupení od smlouvy prokazatelně formou doporučeného dopisu s dodejkou na adresu podnikatele uvedenou ve veřejném rejstříku. Veškeré písemnosti, podací lístky, je nutné si pro případ sporu dobře uschovat.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky na základě prokazatelně učiněného odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň naposledy upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.