Společnost


SportObchod.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8253Neuznané vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2015, před 9 lety

Miroslav Lukáš

Znění stížnosti

Dobrý den, 11.9.2015 jsem pro svého již zletilého syna zakoupil níže uvedené kopačky prostřednictvím předmětné internetové prodejny. Hned tento den je syn vyzkoušel na tréninku a zjistil, že v nich řádně nedrží vyměnitelné kolíky. Jedná se o kopačky tzv.lisokolíky, které mají několik plastových špuntů pevně spojených s podrážkou a několik kovových, šroubovatelných, které lze v případě jejich opotřebení kdykoli vyměnit. Právě 4 z těchto vyměnitelných kolíků, a to po jejich řádném dotažení k tomu určeným klíčem před vyzkoušením kopaček, syn poztrácel. Prostě v závitech podrážek řádně nedržely. Podotýkám, že s tímto druhem kopaček má syn dlouholeté zkušenosti a vždy před tréninkem či zápasem si dotažení kolíků kontroluje. Využil jsem tedy 14 denní zákonné lhůty pro vrácení zboží s požadavkem na vrácení peněz, ale bohužel jsem neuspěl, firma mě neuznala nárok s odvoláním na vrácení nekompletního zboží. Měsíc a půl jsme si mailovali, kdy jsem se marně snažil s prodejcem domluvit i na odečtení hodnoty chybějících kolíků z kupní ceny a vrácení alespoń ( podstatné ) části kupní ceny. Snažil jsem se po celé republice sehnat náhradní kolíky, abych vrácené zboží dokompletoval, ale ani přímo v Adidasu mě nepomohli. Dozvěděl jsem se, že originál náhradní kolíky se k těto kopačkám vůbec nikde nevyrábějí, do prodeje nedodávají. Dají se sehnat sice jiné (tvarem i materiálem), ale ty mě prodejce samozřejmě nemůže k daným kopačkám vzít, protože by je s nimi nemohl nabídnout do prodeje. Můj požadavek na vráceni peněz neuznal a kopačky mě vrací zpět. Rád doložím naši kompletní mailovou komunikaci, čímž prokážu i svoji snahu o vyřešení problému. Kopačky, které "nefungují", nedrží v nich řádně vyměnitelné kolíky, opravdu nechceme, požaduji v zákonné lhůtě logicky vrácení kupní ceny. Ve své podstatě se jedná o zboží, které obsahuje vyměnitelné díly, které se ale na celém sportovním trhu nedají sehnat. Takové zboží prostě nechci. Celou věc jsem konzultoval telefonicky s Vaší kolegyní, jsem připraven k jakékoli součinnosti, ve které mě můžete pomoci. Moc děkuji a jsem s pozdravem, Miroslav Lukáš.


Produkt

Kopačky Adidas X 15.3 SG


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2015 10:48, před 9 lety

Spotřebitel se rozhodl v daném případě využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku, a uplatnil právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z toho důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet ani reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitel může využít tohoto práva, aniž by musel své rozhodnutí jakkoli zdůvodňovat. Účelem 14 denní lhůty pro odstoupení od smlouvy je, aby spotřebitel mohl zboží rozbalit, prohlédnout si ho a vyzkoušet jej.

V ustanovení § 1831 odst. 1 občanského zákoníku je stanoveno, že odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel (rozumí se tím kompletní zboží, včetně příslušenství věci, všech součástí věci).

Podle § 1833 občanského zákoníku odpovídá spotřebitel podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Pokud tedy není schopen spotřebitel vrátit zboží kompletní, nepoškozené, může podnikatel na základě této skutečnosti přiměřeně ponížit vracenou kupní cenu zboží a takto poníženou kupní cenu je povinen prodejce spotřebiteli vrátit.

Mezi náklady, které by si prodejce mohl odečíst, by patřily např. náklady na odstranění poškození, které spotřebitel způsobil svým neopatrným zacházením. Takovým poškozením zboží je i ztráta ve stížnosti uvedených vyměnitelných kolíků obuvi. Prodejce by neměl účtovat náklady na nějaké přebalení výrobku, protože rozbalení a vyzkoušení výrobku předpokládá sama zákonem stanovená lhůta. Spotřebitel si může zboží prohlédnout a vyzkoušet, proto právu na odstoupení nebrání, že spotřebitel zboží za tím účelem rozbalil a ověřil si jeho vlastnosti. Pokud však se zbožím nakládal jinak (např. jej poškodil), odpovídá prodejci za snížení hodnoty zboží. Částka, o kterou by pak prodejce ponížil vracenou kupní cenu, by nesměla být nepřiměřená. Nelze však po spotřebiteli požadovat například náklady zkontrolování zboží, opětovného zabalení, nevybočil-li spotřebitel z mezí dovolených zákonem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2015 13:11, před 9 lety

Na žádost spotřebitele stížnost přeřazujeme na něj. Má tak nyní možnost se k případu vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.11.2015 13:17, před 9 lety


Miroslav Lukáš

Děkuju za Vaše vybídnutí prodejce k vyjádření se k dané záležitosti. Pro případ Vaší další komunikace s prodejcem přikládám moji mailovou komunikaci s ním. Děkuji, M.Lukáš.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2016 15:50, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.