Společnost


FORZAPRO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8254Odstoupení od smlouvy - nevyřízená reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2015, před 9 lety

Adam Šrůtek

Znění stížnosti

10.04.2015 jsem převzal zakoupenou kameru Drift Ghost-S z eshopu www.kamerydoakce.cz. Ghost-S je nejvýkonnější kamera značky Drift, prezentující se jako kamera, která uspokojí příležitostného uživatele i profesionála. Uvedené funkce mimojiné pokročilé potlačení šumu, vodotěsnost, 2x výkonnější než předchůdce kamery.

Tutéž kameru jsem 08.10.2015 (převzato 09.10.2015) zaslal v kompletním balení s daňovým dokladem poštou k reklamaci prodejci s požadavkem na odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny 9.890Kč na účet uvedený v odstoupení.

Reklamované vady:
1) zvuková stopa je nepoužitelná již při natáčení za chůze, natož při natáčení na motocyklu/automobilu - šustění, hvízdání;
2) kamera se velice často zasekne při natáčení videa, pomůže jen vyndat baterii, záznam je ztracen;
3) jednou se zamlžila čočka i display, i když byl sluneční den a kamera je skladována dle manuálu s vyndanou baterii a otevřeným krytem.
První dva body se projevily téměř při každém užití kamery.

Kamera byla navíc velmi pomalá, reakce na stisk tlačítka dlouhá a dokonce i menu kamery občas vypisovalo nesmyslné texty.
Na sekání i nesmyslný text mám důkazy natočené/vyfocené.
Kamera byla používána s dražší paměťovou kartou, kterou i sám prodejce nabízí jako kompatibilní.

Prvotní reakce prodejce byla, že žádám o vrácení peněz a že po uplynutí 14 denní lhůty nemohou vyhovět.

Upozornil jsem tedy prodejce, že reklamuji věc do 6 měsíců od převzetí a že se domnívám, že věc nesplňuje popis výrobce/prodejce a zároveň, že vady jsou neopravitelné, proto odstoupení od smlouvy.

14.10.2015 mi prodejce napsal mailem, že kameru otestovali a že se ani jednou nezasekla. Žádali adresu kam zaslat zpět.

Obratem jsem prodejce vyzval k řádnému vyřízení reklamace a upozornil ho na neznalost jeho povinností.

Reakce prodejce byla taková, že se kamera neseká, nemlží a zvuk má stejný jako ostatní kamery Drift. Prý jsem měl poslat dokumentaci, jak se mi kamera zasekla.
Prodejce uvedl, že reklamaci řeší, ale cituji "vracet peníze za kameru při první reklamaci nebudeme. Kamera je naprosto nová, troufám si říct, že nepoužitá a Vy jste pouze zjistil, že nyní stojí o cca 3000,- méně a snažíte se nám ji vrátit.".

Obvinit takto spotřebitele jen proto, že se k věci chová tak, aby byla co nejdéle jako nová, mi přišlo smutné. Upozornil jsem znovu prodejce na záměr reklamace a odstoupení od smlouvy.
Vyzval jsem jej zároveň, že má kameru vrátit, pokud si myslí, že se vypořádal se zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku.
Požádal jsem o adresu autorizovaného servisu, kam bylo zasláno.

20.10.2015 prodejce zaslal vyjádření servisu. Uvedl také, že věc probral s právním zástupcem a cituji "kameru vezmeme zpět" s tím, že nejsou povinni vracet plnou kupní cenu, protože je věc použitá a aktuální cena je nižší.
Servis stroze píše, že závady nezjištěny i když připustil, že k zamlžení může dojít. Sekání se mu neprojevilo a zvuk dle něj nevykazuje odchylky od ostatních nových kusů.

Obratem jsem v mojí reakci upozornil prodejce, že pokud je reklamace vyřízena odstoupením od smlouvy, je amortizace i aktuální kupní cena irelevantní. Dále jsem prodejce upozornil na to, že servis nedostatečně posoudil i zvukový projev v rámci popisované reklamace a toho, jak je kamera popsána výrobcem/prodejcem.

02.11.2015 prodejce zopakoval poslední jeho slova, že je vrácení možné, ale že částka vrácení se odvíjí od aktuální prodejní ceny a stupně opotřebení.

Dále jsem už nereagoval, neboť prodejce nezná svoje povinnosti a práva spotřebitele.
Domnívám se, že kdybych prodejci poskytl moje důkazy nefunkčnosti, byl by výsledek reklamace jiný. I když je to irelevantní, prodejce si protiřečí uplatněním opotřebení a zhodnocením stavu kamery cituji "Kamera je naprosto nová, troufám si říct, že nepoužitá".


Produkt

sportovní kamera Drift Ghost-S


Požadované řešení

řádné vyřízení reklamace dle zákona, odstoupení od smlouvy s vrácením kupní ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2015 09:39, před 9 lety

V případě nákupu zboží po 1.1.2014 (tedy v době účinnosti nového občanského zákoníku č. 89/2012 Sb.) se již nerozlišuje odstranitelná a neodstranitelná vada, jako dříve podle starého občanského zákoníku. Pokud by bylo zboží zakoupeno v roce 2013 a prodejce konstatoval, že je to neodstranitelná vada na základě proběhlého reklamačního řízení, pak by měl spotřebitel nárok na výměnu věci za novou věc nebo odstoupení od smlouvy dle § 622 odst.2 občanského zákoníku (č. 40/1964 Sb.) podle své volby.

Avšak v daném případě dle popisu ve stížnosti byla kamera zakoupena spotřebitelem v dubnu roku 2015, proto je třeba na právní vztah aplikovat již nový občanský zákoník, konkrétně jeho ustanovení § 2169 odst. 1 zákona. Podle tohoto ustanovení se uplatněná a prodejcem uznaná reklamace zboží řeší přednostně opravou věci, a pokud ta není možná, tak výměnou věci za novou, bezvadnou dle § 2169 odst.1 občanského zákoníku. Pokud by prodejce stejnou novou věc neměl, pak teprve může spotřebitel odstoupit od uzavřené kupní smlouvy a požadovat vrácení zaplacené finanční částky na základě uzavřené kupní smlouvy.

Pokud se vada projeví do šesti měsíců od převzetí, tak jako v tomto případě, hledí se na ní jakoby zboží bylo vadné již při převzetí. Do 6 měsíců od koupě by tak prodejce měl prokázat (nejen tvrdit), že kamera je v pořádku a vyvrátit tak důkazní břemeno, které na něm leží, a to, že věc je vadná dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Prodejce je povinen prokázat, že věc splňuje jakost při převzetí posudkem odborníka z oboru, popřípadě odborným servisem.

Spotřebitel má ze zákona o ochraně spotřebitele nárok na písemné potvrzení a náležité odůvodnění případného zamítavého stanoviska k uplatněné reklamaci, tak aby bylo přezkoumatelné znalcem z oboru, popřípadě v soudním řízení. Plnění této povinnosti prodávajícího podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele dozoruje Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět k zahájení kontroly u podnikatele, pokud se podnikatel nebude uvedeným ustanovením zákona řídit.

Rozhodl-li však prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. V daném případě by bylo vhodné celou situaci se soudním znalcem nejprve zkonzultovat a následně učinit další kroky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2015 09:35, před 9 lety

Od společnosti jsme obdrželi sdělení, že nemá zájem vyjadřovat se k této podané stížnosti. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.