Společnost


Dreamio s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8255Nedodané zboží a nevrácené peníze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2015, před 9 lety

Kateřina Buddeusová

Znění stížnosti

24. 5. 2015 jsem vytvořila objednávku, kterou jsem platila předem (351 Kč), další týden mě nikdo nijak nekontaktoval, na mé urgence nikdo neodpovídat, ani jeden telefon mi nikdo nebral a následně se na ně nedalo ani dovolat.
Přes e-mail jsem odstoupila od smlouvy dle smluvních podmínek a požadovala vrácení peněz, které mi do dnešního dne nepřišly. Byla jsem normálně okradena. Psala jsem jim mnoho emailů, sem tam dostala odpověď, ale pak i krátké odpovědi přestaly přicházet a já přišla o peníze. E-shop už ukončil svoji činnost, takže netuším, jestli své peníze ještě někdy v životě uvidím.


Produkt

WH-203 Nokia Stereo HF micro USB, CA-185CD Nokia microUSB Datový Kabel


Požadované řešení

Chtěla bych své peníze zpět.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2015 09:02, před 9 lety

Pokud spotřebitel učinil prokazatelně písemně právní kroky vůči prodejci při nesplnění jeho povinnosti dodat objednané a zaplacené zboží(zaslaná výzva k plnění se stanovením konkrétní lhůty ke splnění dluhu, odstoupení od uzavřené kupní smlouvy, předžalobní výzva) a podnikatel přesto nesplnil svůj závazek ve stanovené lhůtě spotřebitelem, pak má spotřebitel rovněž možnost podat podnět k zahájení kontroly podnikatele České obchodní inspekci, neboť se v daném případě může jednat o klamavou obchodní praktiku, případně může podat i trestní oznámení Policii ČR pro trestný čin poškozování spotřebitele.

Jedná se o speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.

V tomto případě by bylo možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.

Případné trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, či dokonce ukončil provoz jmenovaného e-shopu, je žádoucí zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku k dnešnímu dni (Dreamio s.r.o., Praha 4, Nusle, Na Veselí 1206/14). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné, i pokud záměrně zmaří její převzetí

Požaduje-li spotřebitel neúspěšně po podnikateli vrácení peněžité částky za nedodané zboží a dosavadní pokusy o mimosoudní řešení spotřebitelského sporu nebyly úspěšné, lze přistoupit k vymáhání nároků přímo soudní cestou – prostřednictvím návrhu na vydání platebního rozkazu. Jedná se o zvláštní druh žaloby.

Platební rozkaz je rozhodnutí soudu, které může být vydáno jen v případě, kdy žalobce nárokuje zaplacení peněžité částky a právo na její zaplacení vyplývá již z žalobcem doložených skutečností. Pro platební rozkaz je charakteristické, že k jeho vydání obvykle dojde bez nařízení soudního jednání a bez vyjádření druhé strany, a to v horizontu několika týdnů od doručení návrhu na jeho vydání k soudu.

Pokud žalovaný po doručení platebního rozkazu nepodá odpor, stává se rozhodnutí soudu pravomocným. Pravomocné rozhodnutí soudu je tzv. exekučním titulem, na základě kterého může oprávněný podat návrh na nařízení exekuce nebo soudního výkonu, a to v případě, že žalovaný v uvedené lhůtě neplnil.

Návrh na vydání platebního rozkazu podává žalobce k příslušnému soudu, tj. zpravidla k okresnímu soudu (v Praze k příslušnému obvodnímu soudu, v Brně k Městskému soudu), v němž se nachází místo podnikání obchodníka či jeho sídlo (žalovaného), je-li fyzickou osobou. Vzor pro podání žádosti o platební rozkaz naleznete na stránkách www.dtest.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2016 19:11, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.