Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#8261Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.11.2015, před 9 lety

Karel Kafka

Znění stížnosti

Dne 15.5. 2015 jsem u společnosti AAA Auto zakoupil automobil Peugeot 308, SPZ: 6U48249, rok výroby 2011, najeto 57 055 km.
Dne 1.10.2015 se u automobilu objevila závada, která způsobila okamžitou nepojízdnost vozidla (stav tachometru 61 963 km). To bylo odtaženo do nejbližšího značkového servisu a byla provedena základní diagnostika závady.
Společnosti AAA Auto jsem tuto skutečnost telefonicky oznámil, s tím, že se mám dostavit k reklamačnímu řízení spolu s posudkem servisu o závadě a s vyčíslením ceny opravy.
Protože se jednalo o závadu motoru, bylo nutné motor otevřít a proto jsem nechal část opravy provést (jednalo se o opravu, kterou nemůže jiný než značkový servis provést).
Autoservis dále vypracoval odborný posudek, se kterým jsem se dne 4.11. 2015 dostavit na reklamační řízení. Z posudku vyplývá, že k dokončení opravy je nutno ještě provést kompletní výměnu rozvodů.
S reklamačním pracovníkem jsem se domluvil, že ještě dodám fakturu za provedenou výměnu rozvodů.
Bylo jasně řečeno, že vozidlo je stále nepojízdné a čeká na dokončení opravy.
Dnes, to je 5.11. 2015 jsem od společnosti obdržel oznámení, že se reklamace zamítá z důvodu nepřistavení vozidla k odbornému posouzení.
Při reklamačním řízení se však o žádném přistavení vozidla nemluvilo. Vozidlo bylo nepojízdné a čekalo v servisu na dokončení opravy.
Navíc nevěřím v objektivnost techniků pracující pro společnost vůči které je reklamace vznesena.

Dále bych chtěl zmínit, že jsem neobdržel žádný reklamační řád a také na stránkách společnosti nic takového nelze najít. Jako zákazník jsem nebyl a doteď nejsem žádným způsobem informován o podmínkách a průběhu reklamačního řízení.
Podle obchodních podmínek, které jsem podepsal při koupi vozidla také žádná povinnost přistavení vozidla při reklamaci není.
Vzhledem k tomu, že společnost AAA Auto si všechny hovory nahrává a také v reklamační místnosti byly instalovány kamery, předpokládám, že lze průběh reklamace důkazně doložit.

Karel Kafka


Produkt

Vozidlo Peugeot 308 1.6 THP, RZ: 6U4 82 49


Požadované řešení

Proplacení nákladů za opravu na základě faktur a odborného posudku v celkové výši 29 631,- Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2015 13:53, před 9 lety

V případě koupě ojetého vozu platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. I v případě ojetého vozu však platí, že vůz má vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednali. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Spotřebitel může v takovém případě uplatnit právo z vady. Vůči kupujícímu je za vady výlučně odpovědný prodávající. Výjimkou z tohoto pravidla je pouze situace upravená v § 2172 občanského zákoníku, kdy prodávající určí jiného podnikatele, zpravidla autorizovaný servis, který je povinen provést záruční opravu namísto prodejce.

Toto právo může uplatnit v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí věci. Zmíněná doba může být však zkrácena až na polovinu (tedy dvanáct měsíců), pokud se jedná o použitou věc. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat opravu, pokud to není možné tak má nárok na přiměřenou slevu nebo může od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.

Nutným předpokladem je však řádně uplatněná reklamace u prodávajícího. Uplatnění reklamace je jednostranné právní jednání kupujícího, kterým vytýká vady zakoupeného zboží a volí právo z odpovědnosti za vady. Reklamaci lze uplatnit osobně, rovněž i písemně prostřednictvím pošty, emailem, telefonicky. Doporučujeme však vždy spotřebiteli prokazatelné právní jednání.

Prodejci je nezbytné poskytnout součinnost k vyřízení reklamace, tak aby mohl o reklamaci rozhodnout a vyřídit jí v zákonem stanovené lhůtě. Poskytnutím součinnosti se rozumí i umožnění prodejci prohlídnout reklamované zboží a případně posoudit vytýkané vady.

Zákon neukládá prodávajícímu povinnost, aby reklamaci vyřizoval určitým způsobem. Musí ji však vyřídit řádně a včas. Je tedy na jeho zvážení, zda reklamaci posoudí podle fotografií, převozem do autorizovaného servisu, návštěvou technika či podle popisu namítané vady spotřebitelem.

Pokud by nebyla spotřebitelem uplatněná reklamace vozu uznána, může spotřebitel využít znaleckého posudku k rozporování zamítnuté reklamace. Po dobu vyřizování reklamace nebo vyřizování znaleckého posudku by však měl mít autobazar, resp. soudní znalec věc u sebe, aby měl možnost vadu odborně zhodnotit, popřípadě přezkoumat.

Při komunikaci s autobazarem je jistě vhodné si nechat vypracovat od zvoleného servisního technika vyjádření, že daná vada nevznikla z důvodu běžného opotřebení vozidla, rovněž i možné vyčíslení případné opravy vady, ale nelze si nechat opravit vytýkanou závadu u jiného podnikatele, dříve než-li ji měl možnost posoudit prodejce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, proto je vhodné uschovávat maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Poté, co bude mít spotřebitel vypracován znalecký posudek, který bude svědčit v jeho prospěch, a ani na jeho základě nebude reklamace uznána, může si teprve spotřebitel automobil nechat opravit jinde. U soudu by se pak mohl domáhat proplacení takovéto opravy. Znalecký posudek by totiž prokazoval, v jakém stavu bylo vozidlo před opravou. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.

Prodávající má vůči kupujícímu širokou informační povinnost ohledně rozsahu, podmínek a způsobu uplatnění práva z vadného plnění, včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit, plynoucí z § 13 zákona o ochraně spotřebitele. Neinformuje-li prodávající spotřebitele řádně, dopouští se správního deliktu dle § 24 odst. 7 písm. k) tohoto zákona. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, k níž je možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele a autobazaru může být následně uložena vysoká pokuta.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.12.2015 17:25, před 9 lety

Vážený pane Kafko,
reklamační řád je samozřejmě vyvěšen jak na našich provozovnách, tak je přehledně umístěn na našem webu zde: http://www.aaaauto.cz/cz/pece-o-zakazniky/text.html?id=551. Společnost setrvává na stanovisku vyjádřeném p.Bastlem: "Na základě Vámi zaslaného dopisu byla celá věc v naší společnosti opětovně projednána s odpovědným manažerem, technickými pracovníky a právním oddělením společnosti. Po tomto projednání jsem bohužel nucen Vám sdělit, že naše společnost i nadále setrvává na svém rozhodnutí o zamítnutí reklamace. V daném případě se jedná o vady, které vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla, kdy u motorů 1,6 THP dle odborné literatury dochází běžně k tvorbě karbanu. Výměna rozvodů pak spadá do běžné údržby vozidla. Za uvedené vady pak naše společnost nenese žádnou odpovědnost a zamítnutí reklamace bylo zcela oprávněné."

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.12.2015 11:19, před 9 lety


Karel Kafka

Vážení pečovatelé o zákazníky,
z Vašeho vyjádření vyplývá, že máte povědomost o tom, že motory 1.6 THP trpí uvedeným problémem.
Žádám Vás proto o odpověď na tyto otázky:
Proč jsem nebyl na tuto skutečnost upozorněn při koupi vozidla??
Dále by mě zajímalo, jestli považujete za "běžnou údržbu", výměnu řetězových rozvodů v cca 61 tis. km??

A ještě poznámka k reklamačnímu řádu. V době reklamace reklamační řád na Vašich stránkách nebyl. Hledal jsem ho. Ten co je tam nyní byl vytvořen až 30.10.2015 s platností od 1.11.2015. V tom případě bych chtěl vidět řád, který byl platný v době reklamace, tedy 21.10.2015

Předem děkuji za vyjádření.
S pozdravem
Karel Kafka

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2015 23:49, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost se k vývoji případu vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.12.2015 09:30, před 9 lety

Vážený pane Kafko,
reklamační řád je na stejném místě již dlouhé roky, k 1.11. byl jen aktualizován v souvislosti s přechodem AAA AUTO, a.s. na společnost AAA Auto International. Kromě názvů společnosti se obsah neměnil. Výměnu rozvodů lze podle našeho názoru i při takovém nájezdu považovat u daného vozu za běžnou údržbu. Vojtěch Toráč

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
8.12.2015 18:08, před 9 lety


Karel Kafka

Hodnocení:

Komentář: Moje zkušenost s nákupem i prodejem vozu (viz moje předchozí stížnost na neprovedenou registraci) přes AAA Auto je velmi negativní. Stejně jako mnoho dalších, již v budoucnu nechci mít se společností AAA Auto nic společného.
Sdružení dTest děkuji za pomoc.