Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den. Jmenuji se Ladislav Sůva. Trvalé bydliště mám Podveky 72. Dcera vlastní chalupu Podveky 46. ale trvale zde nebydlí. Na chalupu občas chodím. Nikdo zde nebydlí. Je využívána jen o prázdninách. A právě dne 6.11.2015, při hrabání listí jsem našel náhodou v plotě, zasypané listím nějaký balíček a dopis. Balíček jsem neotevřel,jelikož firmu neznám a nic jsem si neobjednal ani písemně, ani telefonicky.Dopis jsem otevřel a k mému zděšení v něm byla upomínka , že mám zaplatit za zboží včetně poplatku z prodlení ve výši 208,-Kč. Žádné zboží jsem nikdy nepřevzal. Na uvedeném čísle nemám trvalý pobyt a nikdy jsem neměl. Před více jak 10-ti lety jsem zde provozoval živnost. Tato je více jak 10 let zrušena. Pokud tedy nějaký balíček pošta na toto číslo doručila s strčila jej do plotu, kdoví kde skončil. Na tomto čísle tvale nebydlím ani zde nemám poštovní schránku. Pošťačky se u nás často střídají a nové se řídí číslem a ne jménem. Co s tím mám dělat?
V pondělí vrátím poště neotevřený balíček, ale co s dlužnou částkou? Jak mám postupovat? Jak přišla firma k této adrese?
Budu velmi rád za jakoukoli radu. Velmi děkuji. Sůva Ladislav,
trvale bytem Podveky 72.
Výmaz z databáze firmy. Stornování upomínky.
Žádné zasílání balíčků.
|
Tweet |
Pokud by společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně. Pokud bylo dodáno nevyžádané zboží, spotřebitel nemusí nic platit, ani zboží vracet. Mohlo se však stát, že se spotřebitel přijetím první objednávky na základě proběhlého telefonického hovoru se zástupcem společnosti zavázal k dalšímu odebírání zboží.
Jelikož se jedná o smluvní vztah uzavřený distančním způsobem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dní od převzetí zboží. V případě, že nebyl o právu na odstoupení poučen, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Spotřebiteli doporučujeme zaslat písemné odstoupení od smlouvy (zaslat doporučeně s dodejkou a nechat si kopii odstoupení od smlouvy) na adresu společnosti.
Spotřebiteli rovněž doporučujeme, aby písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadoval po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel písemně odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Od spotřebitele jsme obdrželi následující vyjádření:
"Poslal jsem jim dopis podle Vaší porady a dnes 19.11.2015 přišel dopis od fi Westerfield, ve kterém potvrzují, že nemám ke společnosti uzavřený žádný smluvní vztah ani finanční závazky. Ani se nezavazuji k odběru zboží. Tak uvidíme, jak to bude fungovat dále. Dopis je zaslán obyčejně. Děkuji velmi za rady. Snad dopadne všechno dobře a firma mi dá pokoj."
Spotřebiteli doporučujeme uchovat si výše uvedené potvrzení, jako důkaz o tom, že nebyl sjednán žádný závazek.
Stížnost uzavíráme, neboť jak vyplývá z výše uvedeného, spor byl vyřešen.