Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na autorádiu přestali po dvou měsících fungovat ovládací tlačítka a tak jsem ho odeslal se záručním listem a popisem této vady na opravu.
Z opravy se vrátilo autorádio naprosto nefunkční a zamítnutí reklamace s tímto zdůvodněním:
Reklamace zamítnuta(nedodržení Záručních podmínek)
-Nepotvrzený záruční list odborným servisem
-V balení chyběla napájecí kabeláž
-Autorádio je nefunkční (chyba napájení)
Vyjádření prodejce,technika:
Záruční list musí být řádně potvrzen záručním servisem který autorádio instaloval.V balení nebyla napájecí kabeláž k autorádiu (ta je při reklamaci vyžadována).Autorádio nevykazuje stejné známky jako uvádí zákazník,Autorádio nefunguje vůbec(chyba napájení).
Na autorádiu byla provedena kontrola,Autorádio je však zcela nefunkční .Vzhledem k tomu že zákazník nezaslal napájecí kabeláž, není možné potvrdit , že je kabeláž v pořádku.
Řešení:
Reklamace se zamítá z důvodu nedodržení záručních podmínek.
Xsetic F6900GE 2DIN Autorádio s DVD GPS a 6,95″ dotykovou obrazovkou Bluetooth
Odstoupení od kupní smlouvy jelikož jednání prodejce je katastrofální a do dnešního dne nedodal ani český návod k výrobku i přes několik výzev.
Prodejce nereaguje a nelze se s ním spojit.
|
Tweet |
Pokud se na zboží vyskytla vada po dvou měsících po převzetí, vztahuje se na něj stále zákonná 24 měsíční záruka. Není tedy nutné při uplatnění reklamace dodat i záruční list. Smluvní záruka slouží k rozšíření práv spotřebitele v případě vadného plnění nad rámec zákona. V záručním listě nemohou být tato práva omezena pod zákonné minimum.
To znamená, že i v případě, kdy spotřebitel nesplní podmínky pro uplatnění smluvní záruky, má stále právo uplatňovat práva dle § 2169 občanského zákoníku. Nemá-li věc ujednané vlastnosti a projeví-li se vada v průběhu 24 měsíců od převzetí, může spotřebitel namítat nesplnění jakosti a požadovat primárně bezplatnou opravu. Není-li to vzhledem k povaze vytýkané vady neúměrné, může požadovat i dodání nové věci bez vad. Pouze pokud není žádná z předchozích alternativ možná, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Místo uvedených nároků lze vždy požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytne-li se vada během prvních 6 ti měsíců od převzetí zboží, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem, a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba,je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Nepřijme-li prodávající reklamaci v rozporu s § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele, dopouští se správního deliktu, za který lze uložit pokutu až do výše 3000000 Kč. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět k prošetření.
Zákonná záruka se nevztahuje na mechanické poškození a běžné opotřebení zboží. Jestliže prodávající reklamaci zamítne bez uvedení zákonných důvodů, lze namítat nevyřízení reklamace řádně a včas v rozporu s § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Marné uplynutí lhůty pro řádné vyřízení reklamace zakládá právní fikci podstateného porušení smlouvy a spotřebitel má právo dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku od smlouvy odstoupit.
Co se týče nedodání příslušenství ke zboží při uplatnění reklamace, nejedná se o důvod pro zamítnutí reklamace. Kupující je povinen příslušenství dodat pouze pokud si to prodávající výslovně vyžádá a to z důvodu, že bez tohoto příslušenství nelze vadu zboží odborně posoudit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.