Společnost


Equa bank a.s.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8282Kurs při výběru eur v zahraničí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.11.2015, před 9 lety

Stanislav Souhrada

Znění stížnosti

Letos v létě jsem si vybral 100 eur z italského bankomatu. I přes předchozí ujišťování ze strany mé banky Equabank a přes volbu přepočtu prostřednictvím mé banky mi byl naúčtován zlodějský kurs 30 Kč za euro v době, kdy se aktuální kurs pohyboval okolo hodnoty střed 27,30. Psal jsem italskému vlastníku bankomatu Banca di Napoli. Odpověděli mi a odkázali mě na moji českou banku. Poslal jsem stížnost své bance. S mojí stížností mě Equabanka odkázala na anonymní společnost MasterCard.com. Psal jsem tedy v létě stížnost anonymní společnosti MasterCard.com. Aby tato firma vypadala světově, odepsala mi česká zástupkyně anglicky, že ve firmě jsou všichni nepřítomni, neboť jsou na dovolené. Když jsem se nedočkal odpovědi, přeložil jsem svoji stížnost do angličtiny, abych i já vypadal světově a poslal svoji stížnost světové firmě znovu. Opět žádná odpověď. Osobně považuji anonymní firmy za jakýsi druh šmejdismu a neodpovídání na stížnosti za projev šmejdismu. Stále tedy chybí odpověď na otázku, proč je v zahraničí účtován zlodějský kurs. Vracím se k dřívější praxi a raději vybírám valuty doma, k tomu bych ještě rád vyměnil svoji platební kartu za platební kartu konkurenční společnosti, ale to jaksi nejde...


Produkt

platební karta a výběr valut v zahraničí


Požadované řešení

náprava nenormálního a závadného stavu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2015 13:35, před 9 lety

Dle produktových podmínek pro běžné účty, termínované vklady a debetní karty Equa Bank a.s. (dále jen „POP“) se částka platební transakce uskutečněné prostřednictvím platební karty v jiné měně než české přepočítá na částku v eurech, a to podle směnného kurzu příslušné asociace bankovních karet platného ke dni zúčtování takové platební transakce na běžném účtu, který je k platební kartě přiřazen (směnný kurz k určitému dni dle společnosti MasterCard Europe SA lze dohledat i zpětně na webové adrese www.mastercard.com/global/currencyconversion/).

Provádí-li banka následně v rámci platební transakce další směnu měn (zejména proto, že měna, ve které je veden běžný účet, k němuž je platební karta přiřazena, je měnou odlišnou od eura), použijí se na takovou směnu měn prováděných bankou příslušná obecná pravidla týkající se směny měn v rámci platebních transakcí na běžném účtu uvedená ve všeobecných obchodních podmínkách či podmínkách platebního styku. Veškeré operace na účtech se provádějí a zúčtovávají v měně, ve které je veden příslušný účet. Transakce v jiné měně banka přepočítává do měny, ve které je účet veden. Za konverzi je banka oprávněna účtovat poplatek podle sazebníku platného v den provedení konverze.

Podle Všeobecných obchodních podmínek Equa bank a.s. jsou směnné kurzy měn zpřístupňovány klientům v kurzovním lístku. O směnném kurzu je klient informován i na výpisu z účtu. Výše směnných kurzů a jejich změny stanoví banka jednostranně bez předchozího oznámení klientovi na základě situace na finančních trzích. Není-li dohodnuto jinak, platí pro provádění konverze peněžních prostředků následující pravidla:
(a) Provádí-li banka konverzi z cizí měny do české měny, bude přepočet proveden promptním kurzem banky „deviza nákup“.
(b) Provádí-li banka konverzi z české měny do cizí měny, bude přepočet proveden promptním kurzem banky „deviza prodej“.

Dle výše zmíněného je tedy platební transakce převedena podle směnného kurzu příslušné asociace bankovních karet na částku v eurech (v daném případě by tento krok měl být bezpředmětný, neboť hrazená částka již byla v eurech), která je následně převedena na českou měnu dle směnného kurzu banky („deviza prodej“) a odepsána z účtu. Za výběr hotovosti z bankomatu kterékoli banky v zahraničí si společnost také účtuje poplatek, který je uveden v sazebníku.

Něco jiného by bylo, kdyby spotřebitel pro výběr peněžních prostředků z bankomatu využil službu Dynamic currency conversion (dále jen DCC). DCC je služba poskytovaná obchodníkem nebo provozovatelem bankomatu, prostřednictvím které je možné zaplatit nebo vybrat hotovost ve měně, ve které je veden účet (v tomto případě v českých korunách). Spotřebitel tak ihned ví, kolik se mu z účtu odečte. Nevýhodou ale je, že konverze kurzem provozovatele platebního terminálu nebo bankomatu bývá zpravidla méně výhodná než jaká by byla provedena výše popsaným způsobem.

Pokud spotřebitel s postupem banky nesouhlasí a má pochyby, zda mu byla transakce správně zaúčtována, a se svou stížností u banky neuspěl, má možnost obrátit se na finančního arbitra, který může o sporu rozhodnout. Více informací o finančním arbitrovi je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/financni-arbitr/zakladni-informace.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2016 15:46, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.