Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, chtěla bych podat stížnost na www.originalnidarecky.cz, kde jsem objednala a zaplatila dne 4.10.2015 objednávku na zboží v hodnotě 1.582,- (včetně osobního převzetí). Po několika urgencích, kdy telefonicky bylo nemožné se do společnosti dovolat, na maily nikdo nereagoval, ale jeden den se mi povedlo spojit prostřednictvím online chatu přímo na výše uvedených webových stránkách. Bylo mi řečeno, že objednávka není kompletní a proto ji stále neodeslali. Vzhledem k tomu, že jsem objednávala zboží, kde bylo uveden statut "skladem", tak mne to samozřejmě nepříjemně překvapilo. Nakonec mi na chatu bylo sděleno, že chybí jedna položka a po domluvě mi zboží druhý den odeslali. Jenže v objednávce nechyběla jedna položka, ale 2 (bohužel byla v balíku přiložena faktura, kde byly uvedeny všechny objednané položky a to vše až 15.10.2015. Od té doby bohužel opět nikdo nereaguje ani na mail, ani na chatu webových stránek a telefon je buď obsazený nebo jej nikdo nezvedá. Jednalo o 2 položky v hodnotě za 500,-. Opravdu mě to naštvalo a to i protože, že stále vidím reklamu tohoto eshopu např.na Facebooku, kde plno lidí projevuje zájem o nabízené výrobky, které ale bohužel nakonec nemusí dorazit. A to není férový přístup k zákazníkům.
Bohužel se mi jedná o nedodání 2 položek z objednávky, ale hlavně ignoraci dané společnosti.
Požaduji výrobky buď poslat nebo vrátit peníze.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že spotřebitelem objednané a zaplacené zboží nebylo dodáno ve sjednané lhůtě, je prodávající (obecně dlužník) v prodlení. Tudíž spotřebitel poskytne dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění, toto doporučujeme učinit písemně doporučeným dopisem s dodejkou (z důvodů důkazních). Pokud prodávající ani v této dodatečné lhůtě nesplní svůj závazek – nedodá chybějící zboží, má spotřebitel jako kupující (obecně věřitel) právo od smlouvy odstoupit. Dlužník, který svůj dluh řádně a včas nesplní, je v prodlení. Jestliže jej nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě věřitelem mu poskytnuté, má věřitel právo od smlouvy odstoupit; jde-li o plnění dělitelné, může se odstoupení věřitele za těchto podmínek týkat i jen jednotlivých plnění.
Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení), a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Pokud by spotřebitel výše uvedené kroky učinil (zaslaná výzva k plnění se stanovením konkrétní lhůty ke splnění dluhu, odstoupení od smlouvy) a podnikatel přesto nesplnil svůj závazek ve stanovené lhůtě spotřebitelem, pak má spotřebitel rovněž možnost podat podnět České obchodní inspekci, neboť se v daném případě může jednat o klamavou obchodní praktiku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.