Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#8289Neuznaná reklamace - na poruchu se nevztahuje záruka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.11.2015, před 9 lety

Lenka Kratochvílová

Znění stížnosti

PC Acer Aspire TC-120(DT.SV8EC.003) jsem zakoupila v lednu 2015 v Mall, přebírala jsem si zboží v Horních Počernicích- skladu Mall. Používáme ho doma na běžné uživatelské potřeby a občasné hraní her. Na konci září 2015, tj. 9 měsíců užívání, počítač přestal fungovat, jen hučel. PC máme doma, na stole, v pokoji, bydlíme v Poděbradech, na okraji města, v žádné průmyslové zóně, ve 2. patře panelového domu. Počítač užíváme v souladu s uživatelskou příručkou výrobce. Dne 14.10.2015 jsme PC předali na reklamaci. Potvrzení reklamace přišlo e-mailem dne 14.10.2015, č. reklamace 2600224375.
Dne 27.10.2015 nám bylo sděleno e-mailem, že uvedená závada je způsobena silným znečištěním ventilátoru prachem a následným zadřením. Dále bylo uvedeno, že se jedná o ventilátor na grafické kartě a jelikož se na toto poškození nevztahuje záruční oprava, bylo nám nabídnuta placená výměna grafické karty s tím, že nám byla zaslána cenová nabídka na danou opravu.
Dne 4.11.2015 jsem zaslala na emailovou adresu propsal.cz@acer.com nesouhlas s vyřízením reklamace. S tím, že PC používáme dle pokynů v uživatelské příručce a že v průběhu používání PC nedošlo z naší strany k žádnému poškození počítače, ani k zásahu do vnitřních částí počítače. Z naší strany nedošlo k žádnému pochybení ani zanedbání v průběhu ( tak krátkého) užívání PC.
Zároveň jsem znovu v souladu se z. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele žádala o provedení opravy nebo výměnu vadného dílu v záruční době (v rámci reklamace).
Dne 5.11.2015 mi e-mailem přišla odpověď od proposal.cz@acer.com s tím, že mi byla zaslána cenová nabídka 10037578G, jelikož zjistili, že uvedená závada je způsobena silným znečištěním ventilátoru na grafické kartě. Došlo k zadření ventilátoru prachem. Protože se na toto poškození záruka nevztahuje, byla záruční výměna poškozeného dílu zamítnuta. A byla mi nabídnuta oprava výměnou poškozené grafické karty, avšak vzhledem k zamítnuté záruční opravě je tato výměna zpoplatněna. Žádají o sdělení, zda si přeji opravu dle cenové nabídky, anebo zda požaduji vrátit zboží zpět bez opravy.
Nesouhlasím se zamítnutím záruční výměny poškozeného dílu. A proto jsem se obrátila o pomoc na VašeStížnosti.cz.


Produkt

ATC-120-W-PFC 220W(30l) EUP 8, sériové číslo DTSV8EC0034300507F3000


Požadované řešení

Žádám o uznání mojí reklamace č. 2600224375, o opravu poškozeného dílu PC - výměnu grafické karty - v záruční době - bezplatně. Poškození tohoto dílu a následně nefunkčnost PC nebylo způsobeno poškozením nebo nesprávným užíváním daného zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2015 17:11, před 9 lety

Prodávající odpovídá, že věc při převzetí nemá vady. To znamená, že věc má vlastnosti, které si strany při prodeji sjednaly nebo jaké se dají od zboží očekávat. Pokud se vada na zboží objeví v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, je spotřebitel oprávněn věc reklamovat. Toto ale neplatí v případě, že by vada byla způsobena opotřebením věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo mechanickým poškozením. Pokud však spotřebitelka postupovala podle informací o vlastnostech prodávaného výrobku, které ji poskytl prodávající (tato informační povinnost se vztahuje na způsob použití výrobku, jeho údržbu a na nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby), výše uvedené se na tuto vadu nevztahuje.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.11.2015 19:22, před 9 lety

Vážená paní Kratochvílová,

servisní středisko Vaši reklamaci zamítlo a to s odůvodněním, že byl ventilátor opravdu silně znečištěn.

Po domluvě s reklamačním oddělením jsme se rozhodli Vám v rámci zachování dobrých obchodních vztahů zboží nechat opravit na naše náklady. Během několika následujících dnů by měla být reklamace vyřízena, prosím ještě o trpělivost. Jakmile se tak stane, budeme Vás informovat emailem.

Děkuji Vám za pochopení.

Ivana Raimundová
Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2015 14:46, před 9 lety

Prosíme spotřebitelku o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2016 09:10, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.