Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, zakoupil jsem u Alzy mobilní telefon spolu s pojištěním proti krádeži (vztahující se i na krádež v zahraničí). Naneštěstí, na mé služební cestě v Madridu, mi bylo rozkradeno auto, včetně zmiňovaného mob. telefonu. Vše jsem řešil na tamní Madridské policii, s policejním protokolem a číslem poj. události jsem zašel do alzy, kde mi bylo sděleno, že bez "vyjádření o odložení případu" nemám nárok na uplatnění pojištění. Bohužel, na českém i španělském velvyslanectví jsem byl informován, že španělsko žádné "vyjádření o odložení případu" nevydává. Nyní nevím jak pokračovat dál. Pojištěn jsem byl, protokol mám a stále nemám nárok na odškodnění? Děkuji, Šídlo.
obj.č. 150331567 Mobilní telefon iPhone 6 16GB Silver (Obj. kód RI019a1b )
nárok k uplatnění pojištění
|
Tweet |
Dle čl. 8 odst. 1 aktuálně platných podmínek rámcové pojistné smlouvy uzavřené mezi společností Alza.cz a.s. a pojišťovnou BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s. (dále jen „smlouva“) je pojištěný v případě vzniku pojistné události, vznikla-li pojistná událost v zahraničí, povinen doložit doklad o oznámení odcizení věci, vydaný úředním místem v zahraničí k tomu určeným s překladem do českého jazyka. V případě odcizení věci je pojištěný povinen následně dodat pojistiteli kopii usnesení o odložení věci vydaného v rámci trestního řízení (v případě, že k pojistné události došlo v zahraničí, kopii obdobného dokladu vydaného úředním místem k tomu určeným s překladem do českého jazyka), a to bez zbytečného odkladu po obdržení takového dokumentu. Je tedy nutné pojišťovně poskytnout doklad o tom, že trestní řízení v zahraničí bylo ukončeno. Není-li možné takovýto doklad doložit, měl by o tom spotřebitel informovat pojišťovnu.
Nemůže-li být šetření skončeno do tří měsíců po tom, co byla pojistná událost oznámena, je pojistitel povinen písemně sdělit, bez zbytečného odkladu od okamžiku, kdy se o této nemožnosti dozví, oprávněné osobě důvody, pro které nelze šetření ukončit. Lhůta tří měsíců neběží, je-li šetření znemožněno nebo ztíženo z viny pojištěného.
V případě zamítnutí práva na pojistné plnění, může spotřebitel požadovat zdůvodnění zamítnutí. Nesouhlasí-li s důvody zamítnutí, je možné obrátit na interní možnosti řešení stížností přímo pojišťovnou: na e-mail: czinfo@cardif.com nebo na tel. 234 240 234. Po dokončení šetření jsou osoby, které podaly stížnost, informovány dopisem. Dále má pojištěná osoba možnost obrátit se se stížností na orgán dohledu nad pojišťovnami - Českou národní banku. Orgán dohledu se bude zabývat důvody zamítnutí práva na pojistné plnění, a pokud shledá, že pojistná událost byla vyhodnocena nesprávně, může se spotřebitel dožadovat pojistného plnění.
Vážený pane Šídlo,
omlouvám se, v našem systému se mi nepodařilo bohužel dohledat číslo Vaší pojistné události. Můžete mi je prosím doplnit zároveň s informací, zda jste již získal doklad o odložení případu nebo dokument s týmž významem? Je mi to velmi líto, samotné nahlášení krádeže ještě není dostačující k uplatnění nároku, neboť z něj není patrné dořešení situace, případné nalezení produktu apod.
Předem děkuji za podrobnosti a přeji Vám pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: